COP

03-07-2020 om 11:27 uur

Hallo,

Mijn man heeft afgelopen augustus de diagnose COP gekregen nadat een dubbele longontsteking niet wegging met antibiotica en na BAL-onderzoek. Sindsdien slikt hij Prednisolon. Na een keer een oplaaiing werd de Prednisolon langzaam afgebouwd. Een tijdje geleden mocht hij stoppen met Prednisolon omdat op röntgen bleek dat de longen schoon waren. Het ging een maand goed. Daarna kreeg hij echter ineens weer last van hoesten, wat slijm en krakende ademhaling in de nacht. Geen koorts of algehele malaise. Het bleek na röntgen en bloedprikken dat er weer een beginnende ontsteking zat. Na weer een maand 5 mg om de dag blijkt vandaag dat de ontsteking er nog zit. Vooralsnog adviseert de longarts geen ophoging, maar ze gaat in de werkgroep overleggen of er eventuele andere medicatie is, aangezien hij de Prednisolon al lang slikt. Weet iemand van de deskundigen hier toevallig of dat er andere medicatie voorhanden is?

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,
Karin

Login of registreer om te reageren
11-07-2020 om 08:27 uur

Hallo Doggies,

Ik heb je een berichtje gestuurd.

Groetjes Spirit

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
14-07-2020 om 12:02 uur

Beste

Er bestaan zeker andere medicamenten voor een COP. Wat wel zeer belangrijk is, is de oorzaak van de COP te proberen te achterhalen. Soms is dat medicatie, reuma achtige ziekten, infectie, zeldzame allergie etc. De C van COP staat voor cryptogeen=onbekende oorzaak. Dat bestaat maar kan je pas stellen als alles is nagelopen.
Ik vertrouw erop dat er goed naar gekeken wordt.

Login of registreer om te reageren
15-07-2020 om 09:59 uur

Dank u wel, mevrouw Oswald.
We nemen het mee!

Login of registreer om te reageren