ik ben nieuw op het forum, jacquelinneke

06-07-2020 om 05:35 uur

ik heb copd 3 gold

Login of registreer om te reageren
06-07-2020 om 08:16 uur

Hallo, ben nieuw op het net.Woon in Belgie, ben 61 jaar en sinds 2 jaar copd patiente, gold 3.Wou graag op het net om ervaringen uit te wisselen alsook vragen te stellen om niet telkens HA of LA lastig te vallen.Tot later

Login of registreer om te reageren
06-07-2020 om 08:20 uur

Wie heeft er ervaring met Pulmicort?Ik puf sinds 12 mei 2020 maar merk geen verschil.?Sinds vorige vrijdag is dosis met 1 puf s morgens en 1 puf s avonds verhoogd.Hoelang duurt dit eer ik enige verbetering zal voelen?e.

Login of registreer om te reageren
06-07-2020 om 15:36 uur

Welkom hier, pulmicort gebruik ik niet meer, vroeger wel.
Het zou na 1 mnd wel moeten helpen lijkt mij,
Maar net vanaf vrijdag 2 x nemen dan nog even afwachten misschien en anders toch even telef.overleggen met je arts of lvk.
Groetjes!

Login of registreer om te reageren
08-07-2020 om 06:52 uur

Sinds korte tijd piepen 's nacht mijn longen weer.Heeft iemand hier ervaring mee?

Login of registreer om te reageren
08-07-2020 om 10:17 uur

Welkom op het forum. Veel mensen op dit forum hebben hier helaas ook hinder van. Als het piept kan het zijn dat je een astma-component erbij hebt. Ben je bekend met een allergie? Ik zou het aan je behandelend arts vertellen en misschien dat je dan een luchtwegverwijder (bijv Ventolin of Airomir) krijgt voorgeschreven.

Login of registreer om te reageren
12-07-2020 om 09:27 uur

De laatste tijd ben ik achteruitgegaan ik kan 's morgens rustig dingen doen maar na de middag heb ik ondanks puffen van Ventolin en Duovent ademnood.Mijn LA kan hier niks meer aan doen.Heeft iemand anders dit ook?Ik deel nu zo mijn dag in dat is ' s middags rust.

Login of registreer om te reageren
12-07-2020 om 09:31 uur

Train je ook met een fysiotherapeut/kinesist? Misschien kan het helpen om wat meer conditie op te bouwen zodat je de dag beter door komt.

Login of registreer om te reageren
12-07-2020 om 11:11 uur

Een ergotherapeut kan je helpen met het maken van een evenwichtige dag- en weekplanning.

Login of registreer om te reageren
12-07-2020 om 18:21 uur

Ik train 2x per week met de kinesiste.Beweeg zelf heel veel.Wandelen in namiddag gaat niet meer, kan evenwel met mijn e-bike rijden dan heb ik geen ademnood.Ik puf Duovent en Ventolin maar dit helpt 's middags ook niet.LA heeft ook geen verklaring.

Login of registreer om te reageren
14-07-2020 om 09:34 uur

[quote="jacquelinneke;c-593002"]Sinds korte tijd piepen 's nacht mijn longen weer.Heeft iemand hier ervaring mee?
[/quote

Reactie op jacquelinneke
Sinds korte tijd piepen 's nacht mijn longen weer.Heeft iemand hier ervaring mee?

Hoi Jacquelinneke,
Ik heb dat ook dat mijn longen piepen als ik in bed lig maar ook wel overdag. Ik lees net dat er dan een astmacomponent bij kan zitten.
Als dat erbij zit kun je een puf met ontstekingsremmer erin krijgen. Of heb je die al?
Ik ga 27 augustus voor het eerst naar de longarts ook omdat te bepalen.
Ik gebruik 's morgens Spinolta. Dat werkt 24 uur en dat gaat bij mij heel goed voor de benauwdheid en verder ook Salbutamol.

Sterkte.

Login of registreer om te reageren