Jeuk over het hele lichaam

11-07-2020 om 12:00 uur

Het zal wel niets met de longen te maken hebben. Maar ik heb nu sinds een paar dagen jeuk over het lichaam. Niet leuk! :(
Ik heb al gekeken bij de bijwerkingen van de puffers, maar je krijgt van alles jeuk zo te lezen. :) Ik gebruik het al een paar jaar dus dat lijkt me sterk.

Nu heb ik ook al vanaf mijn jeugd psoriasis, nooit jeuk van gehad gelukkig. Zou het nu dan misschien wel zijn? Ik hoop het niet.

Misschien is er wel iets anders aan de hand en weten jullie iets. Oja, de HA is op dit moment op vakantie.

Login of registreer om te reageren
11-07-2020 om 12:23 uur

Oei, jeuk is heel vervelend.
Je noemt al wat mogelijke oorzaken. Een andere mogelijke oorzaak kan stress zijn. Of ouder en droger wordende huid misschien.

Onderstaande tips ken je vast wel:
- zo kort en min mogelijk douchen
- geen synthetische kleding dragen
- smeren met neutrale zalf of crème
- geen zeep gebruiken
- niet krabben.

Sterkte, hopelijk verstoort de jeuk je nachtrust niet. En heeft de huisarts straks een goede oplossing.

Login of registreer om te reageren
11-07-2020 om 13:25 uur

Heb je ander wasmiddel of wasverzachter? In de buurt van eikenbomen geweest (rupsen)?

Login of registreer om te reageren
11-07-2020 om 15:27 uur

Niets is veranderd. Ik ben wel ouder, maar het kwam ineens.
Bij een eikenboom loop ik langs, maar zie geen rupsen. Ik heb ook geen bultjes o.i.d.
Het enige is dat ik watercolourpotloden heb gekocht. Dat zal het toch niet zijn? Daarvoor gebruikte ik napjes waterverf.

Login of registreer om te reageren