Rhinocort vervanger

12-07-2020 om 01:09 uur

Reeds enkele 10-tallen jaren gebruikte ik rhinocort voor mijn ernstige hooikoorts tot begin 2019.
Begin 2019 kreeg ik nl. te horen van de apotheek dat de rhinocort niet meer was te leveren. Daarna iom mijn huisarts enkele neussprays geprobeerd die geen van allen hielpen.
Gedurende een jaar heb ik een verstopte en natte neus gehad met veel niezen, snotteren en slecht zien want het had ook effect op mijn ogen.
Voorjaar 2020 had ik contact met mijn allergie-arts van het ziekenhuis voor mijn wespenallergie en zij vroeg terloops naar mijn andere medicatie. Heb haar toen bovenstaand verhaal verteld.
Haar reactie was: maar dan neem je toch pulmicort want daar zit exact dezelfde stof in (budesonide) met exact dezelfde dosering als in rhinocort!!! Ik was met stomheid geslagen...
Zij heeft voor mij een recept uitgeschreven voor pulmicort, daarna vervang ik de dop van de pulmicort door de dop van de rhinocort en voila!
Sindsdien heb ik weer mijn uitstekend werkende rhinocort/pulmicort zonder enige bijwerking en is mijn leven 100% verbeterd vergeleken met het afgelopen jaar!!!

Login of registreer om te reageren
12-07-2020 om 06:28 uur

Wat fijn dat iemand echt met je meedenkt en zijn kennis gebruikt.

Complimenten voor deze allergie-arts.

Login of registreer om te reageren
12-07-2020 om 08:35 uur

Dat zou ik ook willen proberen alleen helaas heb ik geen gebruikte rhinocort meer.
Kan iemand mijn misschien daarmee helpen

Groeten André

Login of registreer om te reageren