Hoesttabletten

14-07-2020 om 12:31 uur

Weet iemand waarom je bruistabletten voor het slijm op te hoesten niet langer dan 10 dagen mag gebruiken (staat in bijsluiter)
Ik was er mee gestopt maar gisteren weer snel weer mee begonnen. Ik kan echt niet zonder blijkt nu want dan blijft alle slijm vast zitren en hoest ik bijna mijn ribben doormidden 😜

Login of registreer om te reageren
14-07-2020 om 12:58 uur

Helaas heb ik geen antwoord op je vraag. Wel een tip, mocht je die nog niet toepassen.
De fysio kan je verschillende sputumretentietechnieken leren. Dat kan helpen het sputum makkelijker op te hoesten.

Hopelijk hoest je snel minder of minimaal zonder gekneusde ribben!

Login of registreer om te reageren
14-07-2020 om 14:07 uur
Reactie op Suus01

Helaas heb ik geen antwoord op je vraag. Wel een tip, mocht je die nog niet toepassen.
De fysio kan je verschillende sputumretentietechnieken leren. Dat kan helpen het sputum makkelijker op te hoesten.

Hopelijk hoest je snel minder of minimaal zonder gekneusde ribben!

Ok. Dank je wel. Ik huf al wel maar wist niet dat er nog meer technieken zijn.

Login of registreer om te reageren
14-07-2020 om 18:05 uur

Ik denk dat je even met je huisarts moet overleggen. als je zoveel slijm aanmaakt, zoveel hoest, is je medicatie misschien niet voldoende.

Login of registreer om te reageren
14-07-2020 om 18:23 uur
Reactie op emsepems

Ik denk dat je even met je huisarts moet overleggen. als je zoveel slijm aanmaakt, zoveel hoest, is je medicatie misschien niet voldoende.

Dat heb ik al gedaan maar die snapt er niet zo veel van volgens mij. Ik wacht wel tot ik naar de longarts kan. Ga wel vast een longfoto laten maken.

Login of registreer om te reageren
14-07-2020 om 21:35 uur

@Astrid36 , wat ook kan helpen is een flutter, mijn zus heeft deze ook ivm veel slijm, de fysio heeft haar geholpen hoe te gebruiken, dit is wel belangrijk een goed gebruik hiervan.
Fijn dat je al een longfoto laat maken, geeft wat meer rust misschien.
Ik denk dat je via de huisarts de flutter kunt aanvragen.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
17-07-2020 om 09:41 uur

[quote="goudvisje;c-593110"]@Astrid36 , wat ook kan helpen is een flutter, mijn zus heeft deze ook ivm veel slijm, de fysio heeft haar geholpen hoe te gebruiken, dit is wel belangrijk een goed gebruik hiervan.
Fijn dat je al een longfoto laat maken, geeft wat meer rust misschien.
Ik denk dat je via de huisarts de flutter kunt aanvragen.

Ok. Ik heb dat al maar bij mij werkt het niet want ik schiet meteen in een hoestbui als ik het gebruik.
Ga zo naar de huisarts.
Hopenlijk kan hij nu iets voor me doen.
Groetjes.

Login of registreer om te reageren
19-07-2020 om 08:45 uur

Als je Fluimucil bedoelt,
dat kan bij langdurig gebruik ook invloed hebben op het maagslijm (dat net zoals het slijm in de longen dunner wordt van acetylcysteine).
Maar sommige mensen gebruiken jarenlang elke dag Acetylcysteine = NAC = N-Acetylcysteine.
Het is een antioxidant en goed voor de aanmaak van glutathion.

Login of registreer om te reageren
19-07-2020 om 13:00 uur
Reactie op AnnikaA

Als je Fluimucil bedoelt,
dat kan bij langdurig gebruik ook invloed hebben op het maagslijm (dat net zoals het slijm in de longen dunner wordt van acetylcysteine).
Maar sommige mensen gebruiken jarenlang elke dag Acetylcysteine = NAC = N-Acetylcysteine.
Het is een antioxidant en goed voor de aanmaak van glutathion.

Ik heb niet de echte Fluimicil maar de bruistabletten van het Kruidvat. Neem aan dat je dat bedoelt? Heeft dezelfde stof die jij noemt.

Login of registreer om te reageren