NO test blazen wel veilig ivm Corona?

28-07-2020 om 05:34 uur

Binnenkort moet ik weer een NO test blazen. Ik vroeg me alleen wel af of dit wel veilig is ivm Corona. Stel dat er iemand voor mij een lichte vorm van Corona heeft, blaast hij/zij dan dat virus in dat apparaat, en kan ik dat dan weer inademen? Of draaf ik nu een beetje door..... Ik hoor graag jullie mening!
Bedankt alvast!!

Login of registreer om te reageren
28-07-2020 om 05:45 uur

Ik snap je vraag heel goed.
Tegen mij zeiden ze in het ziekenhuis dat het veilig was. Dat niemand die ook maar op welke wijze dan ook corona verdacht is, de onderzoeken niet mag doen.
Of het risico daarmee helemaal weg is, vermoed ik niet.

Login of registreer om te reageren
28-07-2020 om 06:24 uur

Ze zetten elke keer een nieuw mondstuk op dat apparaat.

Login of registreer om te reageren
28-07-2020 om 07:30 uur

Mijn mening is dat je dit veilig kunt doen.
Naast wat Daantje zegt zijn ook de hygiëneprotocollen in het algemeen aangescherpt in een ziekenhuis. Als het niet veilig is, stellen ze een dergelijk onderzoek uit als het niet noodzakelijk is, lijkt me.

Als je blijft twijfelen, kun je de afdeling bellen om te vragen welke voorzorgsmaatregelen ze nemen om een infectie via dit apparaat te voorkomen.

Succes.

Login of registreer om te reageren
29-07-2020 om 07:35 uur

Is veilig geregeld, heb longfunctie geblazen en de assistente had een mondkapje op en de rest wordt goed gereinigd.
Zodra ze iemand verdenken van corona mag deze geen lf blazen maar wordt eerst getest.
Er zal flink over nagedacht zijn , eer ze ons hieraan willen bloot stellen.

Login of registreer om te reageren
01-09-2020 om 15:56 uur

Ik heb hier ook over nagedacht de afgelopen maanden. Heb mijn afspraak bij de longarts telefonisch gedaan en de controle's heb ik maar even achterwege gelaten. Dat vond mijn longarts goed, corona was toen ook op zijn piek. Vond het een eng idee om uberhaupt in het ziekenhuis te zijn laat staan blazen en inademen aan apparaten waar anderen ook in en uitademen en ze misschien niet weten of er al corona speelt. Misschien zit het in mijn hoofd haha. Maar ik durfde het niet.

Login of registreer om te reageren
01-09-2020 om 18:02 uur

Ook ik heb al testen gehad met longfunctie. Het was veilig hoor.
Gisteren zat ik op de spoed, en daar wilden ze niet vernevelen, ik moest het met mijn eigen medicatie proberen ivm corona.
Ze weten in de ziekenhuizen echt goed wat ze doen.
Mocht je twijfelen... en dat begrijpt iedereen, dan zou ik even bellen met het ziekenhuis.

Login of registreer om te reageren
01-09-2020 om 19:39 uur

De patientenstromen tussen (verdachte) Covid-patiënten en andere patiënten zijn ook zorgvuldig gescheiden. Je Komt elkaar niet tegen.
Ik vermoed dat je buiten het ziekenhuis meer kans hebt om besmette mensen tegen te komen groter is.
Daarnaast wordt alle apparatuur nu ook extra zorgvuldig ontsmet na gebruik.

Maar ja, als je schrik hebt en je kunt een onderzoek dan verantwoord uitstellen, dan kan ik er inkomen dat je daarvoor kiest.

Terughoudendheid met vernevelen in het ziekenhuis is, zo ik begreep, omdat je met vernevelen bij het uitademen zowel medicatie als mogelijk Covid-19 uitademt. Dat komt in de ruimte en op de vernevelspullen terecht.
Als je wel mag vernevelen, gaan de zorgverleners tijdens het vernevelen ook uit de ruimte.

Login of registreer om te reageren
01-09-2020 om 22:22 uur

Fijn om jullie ervaringen te lezen :)

Login of registreer om te reageren