Vernieuwend idee?

20-08-2020 om 11:46 uur

Beste deskundige,

Bij mij is sprake van allergisch astma, niet eosinofiel. Met de nadruk op een zwak kno-gebied en hooikoorts.
Regelmatige luchtweginfecties monden steeds vaker uit in een longaanval. Desondanks herstellen mijn longen altijd. Ik blaas uitstekende longfuncties.

Behandelopties zijn/waren:
immunokuren, puffer, vernevelen, neusspoeling, honingzalf, hooikoortsmedicijnen, zo nodig prednisolon en antibiotica,
longfysio, ergotherapie, logopedie, sport, drinkvoeding,
klinische revalidatie, second opinion.
Xolair en Davos lijken geen opties. Hooguit tijdelijk en/of met kortdurend resultaat.

Ik ben onder behandeling bij een allergoloog, longarts en kno-arts, en een expertisecentrum.

Het is me duidelijk dat er nauwelijks nog mogelijkheden lijken te zijn.
De fysio en ergo maken zich toenemend zorgen over de bandbreedte waarbinnen ik functioneer. Daarom vraag ik u toch nog om een third opinion.

Heeft u nog een idee wat ik aan mijn artsen kan voorleggen?

Alvast bedankt voor de moeite!

Met vriendelijke groet,
Suus01

Login of registreer om te reageren
21-08-2020 om 14:36 uur

ik begrijp dat de klachten een enorme impact op u hebben. Een second of third opinion is daarom ook een serieuze zaak waarbij alle gegevens uitgeplozen worden, zoals gestelde diagnoses, behandelingen, effecten ervan, resultaten van onderzoeken, meningen van behandelende artsen.
Uit uw mail maak ik op dat er bij u al veel gebeurd is, maar is de informatie toch veel te summier voor een second opinion. Daarnaast denk ik dat dat voor bezoekers van deze site ook minder interessant is

Login of registreer om te reageren