welke combi-medicijn het best?

26-08-2020 om 08:46 uur

Welk combinatiemedicijn (Symbicort, Seretide, Forster) is het best? Van Seretide lijk ik psychische bijwerkingen te krijgen, zoals onrust, angst en lichtelijke depressie. Waar hebben jullie de beste ervaringen mee?

Login of registreer om te reageren
26-08-2020 om 08:58 uur

Euh voor mij geen ....in alle combimedicatie zitten langwerkende luchtweg verwijders en daar reageer ik niet goed op.( Onrust,hyper,hoge hartslag, doodmoe)
Ik heb dus ontstekingsremmers en
nu kort werkende luchtwegverwijders apart.
Het is echt per persoon verschillend.

Login of registreer om te reageren
26-08-2020 om 09:04 uur

Lees nu pas je vraag, welke is het best?ik las welke gebruik jij? Klopt wat bloempje ook zegt, dat is heel persoonlijk, voor mij werkt foster goed, voor een ander juist niet.
Denk niet dat je een etiketje van beste medicijn erop kunt plakken

Login of registreer om te reageren
26-08-2020 om 09:40 uur

Ja, vraag me af, zoals Bloempje, of niet alle langwerkende luchtwegverwijders mij een onrustige stemming geven. Ik vraag trouwens niet naar het beste medicijn, maar naar jullie ervaringen in de zoektocht naar een goed combinatiemedicijn. Van welk medicijn hebben jullie de minste/geen psychische bijwerkingen (als je die al überhaupt hebt)?

Login of registreer om te reageren
26-08-2020 om 09:51 uur

Hoeveel Flixotide moet ik nemen om Seretide dosis te vervangen?

Login of registreer om te reageren
26-08-2020 om 10:25 uur
Reactie op Akman

Ja, vraag me af, zoals Bloempje, of niet alle langwerkende luchtwegverwijders mij een onrustige stemming geven. Ik vraag trouwens niet naar het beste medicijn, maar naar jullie ervaringen in de zoektocht naar een goed combinatiemedicijn. Van welk medicijn hebben jullie de minste/geen psychische bijwerkingen (als je die al überhaupt hebt)?

Ik ben jaren aan het zoeken geweest en in Davos is duidelijk geworden dat ik best wel veel bijwerkingen heb van LABA. Sinds ik daarmee gestopt ben, ben ik zoveel rustiger geworden. Geen krampen meer . Normale hartslag,minder moe, geen stemmingswisselingen meer.
Ik gebruik nu atrovent als onderhoud en als noodmedicatie.
Ik zou eens overleggen met je arts .
Er zijn zoveel soorten medicatie.
Enige langwerkende waar ik wel tegen kan is tiotropium ,die gebruik ik naast atrovent.
Succes

Login of registreer om te reageren
26-08-2020 om 10:50 uur

Ik heb Seretide gebruikt, daar kreeg ik veel last van mijn keel en stem van. Op symbicort deed ik het heel goed maar die kwam niet in mijn kleine luchtwegen. Ik gebruik nu al jaren Foster en dat gaat best goed.

Login of registreer om te reageren
26-08-2020 om 10:56 uur

Daantje, o ja, Foster is ook een optie. Bloempje, interessant, zal ook met arts tiotropium bespreken en wellicht Atrovent!

Login of registreer om te reageren
26-08-2020 om 12:24 uur

Ik ben zelf geen voorstander van combimiddelen, omdat je daar niet mee "kunt spelen". Ik neem in slechtere tijden een puffje meer van mijn ontstekingsremmer, maar hoef geen extra langwerkende luchtwegverwijder dan, ook vanwege de bijwerkingen die dan op kunnen treden. Zoals versnelde hartslag e.d.
Een goede arts zal een behandeling "op maat" geven. Dus wat bij jou past. De soort inhalatie (poeder, aerosol) de puffer (met voorzetkamer of niet) Maar dat zou hij dan moeten bespreken met jou.

Login of registreer om te reageren