Stagiair/leerling op de longafdeling

02-09-2020 om 18:48 uur

HoiHoi,
Ik volg momenteel de opleiding verpleegkunde en ga dit jaar mijn derde leerjaar in. Aankomend jaar ga ik stage lopen op de longafdeling in het ziekenhuis, ik heb hier echt heel veel zin in en vind het ook weer wel heel spannend. Nu wil ik mijzelf er goed op voorbereiden en in verdiepen, vandaar dat ik jullie om hulp vraag.
Ik heb zelf 0,0 ervaring met longpatiënten en ben erg benieuwd.
Ik vraag mij af of hier longpatiënten zijn die mij tips willen geven voor aankomend jaar en wat een (long)verpleegkundige nou echt moet hebben.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!

Login of registreer om te reageren
03-09-2020 om 06:26 uur

hoi, goed bezig britt!
Er is eerder een longverpleegkundige (in opleiding?) geweest met deze vraag. kijk maar eens onder de zoekfunctie.

Login of registreer om te reageren
05-09-2020 om 05:33 uur

Wat goed dat je dit post! En inderdaad wat emsepems zegt is er al een topic over.

Mijn advies: saturatie zegt niks over hoe benauwd iemand is, zelf probeer ik me altijd beter voor te doen dan ik ben en daarbij als ik om hulp vraag (ben nog jong tussen de 20 en 30) dan word ik vaak niet serieus genomen en om hulp vragen vind ik al heel lastig.
Zelf vind ik het prettig als een vpk zichzelf tot op zekere hoogte open stelt, dat helpt mij vaak en daardoor komen we samen verder.

Ik wens je een mooie en leerzame stage toe en dat je dit post vind ik al enorm top en een super begin!!!

Login of registreer om te reageren
05-09-2020 om 10:33 uur

Succes met je stage! Goed dat je open staat voor tips ervaringsdeskundigen!

Login of registreer om te reageren
05-09-2020 om 11:39 uur

Wat goed dat je hier tips vraagt.

Meten is weten gaat lang niet altijd op. De luchtwegen bestaan uit bovenste en onderste luchtwegen. Ze staan met elkaar in verbinding en werken op elkaar in. Oorzaak-gevolg kan dus best anders liggen dan je op het eerste gezicht vermoedt. Neem ervaren klachten daarom altijd serieus.

Veel plezier en succes met je stage en opleiding!

Login of registreer om te reageren
05-09-2020 om 11:46 uur

Wat leuk! Heel veel succes. :-bd
Ik sluit me bij de anderen aan wat betreft saturatie. Hij kan laag zijn en dan voel ik me niet zo slecht, en ik kan erg benauwd zijn en dan is de saturatie wel ok.
Ook wat betreft piepen, kan soms heel erg klinken terwijl ik het wel mee vind vallen qua benauwd zijn, en ik kan erg benauwd zijn en je hoort niks qua piepen.

Login of registreer om te reageren