Najaar is weer begonnen...(seizoenen)

19-09-2020 om 13:26 uur

Hallo lotgenoten, afgelopen zomer ging het iets beter en met de warmte nog beter maar eind augustus begon de kou en regen weer...ik kon een uur fietsen (pas op het eind van de zomer) en nu nog 5 minuten. Ik weet dat deze ellende gaat duren totdat het echt gaat vriezen, als het al gaat vriezen...Als het echt winter word voel ik me ook altijd wel beter, helaas hebben we weinig winters meer.
Ik vind het najaar altijd het ergste gedeelte van het jaar, dan heb ik het meeste last van mijn astma. Het voorjaar vind ik ook niet zo fijn. Zomer en winter is het best maar nog steeds vrij slecht helaas.

Wat zijn jullie ervaringen met de seizoenen / het weer ?

Login of registreer om te reageren
19-09-2020 om 15:08 uur

Dit weer zoals vandaag vind ik heerlijk , eindelijk kom ik weer vooruit.
En met de koude nachten slaap ik beter.
De herfst zie ik tegenop .
Kan erg slecht tegen vochtig weer .
De winter als hij droog zonnig en ijskoud is vind ik heerlijk en kan ik wel handelen. Want daar kun je je op kleden en beschermen .
Voorjaar en zomer heb ik dit jaar veel last gehad door pollen en de vochtige hitte en heb daardoor lang moeten herstellen van exacerbaties.

Login of registreer om te reageren
20-09-2020 om 09:50 uur

@Bloempje74, bedankt voor je reactie.

Het klinkt alsof we een beetje hetzelfde reageren op het weer.
Ja koude nachten vind ik ook fijn, hoe kouder hoe beter.
Ik had afgelopen voorjaar / zomer wel veel last van gemaaid gras / hooikoorts, meer dan andere jaren had ik het idee.

Login of registreer om te reageren
30-09-2020 om 14:29 uur

Hallo allemaal .
Toen het warm weer was had ik minder last van mijn luchtwegen maar nu het kouder word krijg ik meer last van krampen als ik eenmaal goed warm wordt dan kan ik beter slapen zijn er ook mensen die ook deze klachten hebben gr ik hoor het graag ;))

Login of registreer om te reageren
18-10-2020 om 14:14 uur

Yes helaas kan ik zelf erg slecht tegen veel regen en kou... ik ga nog altijd elke dag naar mijn werk met de fiets en ik kijk daar heel erg tegenop. Warm en droog weer is waar ik van hou😂dan merk ik amper iets van mijn astma. Ik gebruik nu vaker mijn ventolin al probeer ik dat echt niet te doen maar dat kriebel gevoel in mijn luchtwegen is erg irritant😓

Login of registreer om te reageren
14-11-2020 om 11:06 uur

Hoi hoi,
Ja, de herfst is duidelijk mijn slechte seizoen ondanks dat ik super kan genieten van de mooie kleuren en de frisheid in de lucht. De vochtige mist maakt dat alles dichtklapt en als er dan wat stress is, is de longaanval dichtbij. Hebben jullie baat bij mondkapjes als je naar buiten moet jet dit weer?

Login of registreer om te reageren
15-11-2020 om 11:10 uur

Hoi PukAnna, ik heb geen baat bij een mondkapje, reageer allergisch op het mondkapje.

Login of registreer om te reageren