Allergiezorg Matras

29-09-2020 om 13:56 uur

Hallo Allemaal,

Ik merk al een tijdje dat ik vooral 's nachts en bij het opstaan klachten heb van benauwdheid. Ik word ook erg moe wakker.
Het begint eigenlijk al wanneer ik op bed ga liggen. Dus ik dacht, toch maar eens kijken naar een nieuw matras.
Nu zit ik te kijken bij Allergiezorg, deze zouden speciaal voor mensen met allergieën zijn. Ik vind echter weinig ervaringen specifiek over de matrassen terwijl je dat misschien toch zou verwachten. Ook kwam ik op de website van Allergiezorg tegen dat je bijv. geen hoes meer om het matras hoeft te doen.

Ik vroeg me af of hier mensen zijn die hier een matras hebben gekocht, zo ja, welke, en zijn jullie tevreden?
Merk je bijv. verschil met andere matrassen of heb je een andere aanrader?

Alvast bedankt!

Login of registreer om te reageren
29-09-2020 om 14:58 uur

Ik heb een anti-allergische matras van Beter Bed, is dus niet alleen bij Allergiezorg. Ik gebruik ook geen matrashoes meer.

Login of registreer om te reageren
29-09-2020 om 15:35 uur

Ja hoor, ik heb er een matras van, was rond de 400 euro. ben er superblij mee, ligt heerlijk. een hoes is idd niet meer nodig/Kan op mijn aupingbed, dus hoofd en voeteinde kan ophoog, het matras beweegt goed mee
trouwens, heb er ook een gekocht voor het logeerbed

het kussen daarweg vind ik wat plat, maar dat is zo heel persoonlijk.

Login of registreer om te reageren
29-09-2020 om 21:23 uur

Ik heb heel gelijkaardige klachten als jou. Ik heb uiteindelijk besloten een elektrisch lattenbodem en een anti-allergische matras te kopen. Het helpt mij enorm om niet plat te liggen, maar ik denk niet dat ik veel winst haal uit de anti-allergische matras.

Login of registreer om te reageren
01-10-2020 om 19:12 uur

Bedankt voor alle reacties! Ik heb nog even naar Beter Bed gekeken en heb er goede verhalen over gelezen.
Ik neem echter toch het zekere voor het onzekere en ga voor een matras bij Allergiezorg, ik ben er gisteren even langs gereden en na een goede uitleg bij thuiskomst een matras besteld. Hopelijk gaat het wat verlichting bieden. Ik heb in ieder geval goede hoop.

Ik vind dat het huidige Ikea matras wat ik heb, ondanks dat het een jaar of 5 oud is, sinds het begin al een bepaalde geur heeft, ik kan het niet precies plaatsen. Dit is nooit weg gegaan met luchten. Ik merk in het algemeen ook dat ik steeds minder tegen geuren kan.

Ik snap wat je bedoelt met de klachten met plat liggen, ik hoop echter dat een nieuw matras voldoende zal zijn, want we hebben net een nieuw bedframe, maar ik hou het in het achterhoofd. Nogmaals bedankt voor de reacties.

Login of registreer om te reageren
01-10-2020 om 19:17 uur

als plat liggen ook een probleem blijkt te zijn, kun je makkelijk een kussen onder het matras neerleggen.
Heel veel uurtjes lekkere nachtrust gewenst

Login of registreer om te reageren
12-10-2020 om 09:06 uur

Op zorgmatras.nl kun je waterdichte matrasbeschermers kopen en ook waterdichte kussenslopen.
Ik heb een beige waterdichte matrasbeschermer om mijn matras, hier overheen een soort pu "dekbedovertrek". Dus niks van stoffen materiaal, ook al is het anti-allergisch dat helpt bij mij toch niet.

Ik heb ook een beige waterdichte kussensloop gekocht, ga ik binnenkort testen. Hier overheen doe ik dan een oud kussensloop, deze is wel van katoen, kan niet anders omdat anders mijn oren dicht gaan zitten op het waterdichte materiaal.

Dus dit zou je ook altijd nog kunnen proberen mocht anti-allergisch materiaal niet werken.

Succes allemaal.

Login of registreer om te reageren