Verplicht mondkapje op

30-09-2020 om 12:24 uur

Hoi Allemaal,

Ik werk in de gehandicaptenzorg, met laag niveau cliënten, met meerder lichamelijke handicaps. Tot voor kort waren er binnen mijn organisatie weinig besmettingen. Nu helaas meerdere woningen in quarantaine en nu moeten we een mondkapje op als we binnen 1,5 meter van een cliënt komen. Dat zit ik voortdurend, dus ik moet vaak dat kapje op. Nu moeten we als we er 1 op doen 3 uur lang deze ophouden, tussendoor af doen is geen optie vanwege de richtlijnen en steeds een nieuwe op doen kan ook niet want we hebben net als de rest van Nederland te korten...
Door m'n astma kan ik dat niet, ik heb laatst iemand besmet moeten verplegen (omdat ik met inval stond, normaal schuif ik dat af....) ivm vermoeden van en ik werd helemaal niet goed. Mijn collega's hebben alle begrip gelukkig. Ik heb mijn manager nu hierover gemaild en zij gaat voor mij speciale mondkapjes bestellen, van onderen dicht en van boven open..... Ik ben erg benieuwd!!

Groetjes Janneke

Login of registreer om te reageren
24-10-2020 om 16:52 uur

Ook ik werk in de gehandicapten zorg. Ik heb de hele dienst een ffp 2 mondkapje op omdat ik mijzelf wil beschermen mijn longen zitten niet te wachten op zo n virus.. het werken met dit mondkapje is in overleg gegaan met de bedrijfsarts. Ik werk ook maar een gedeelte van mijn contract uren omdat ik het erg zwaar vind om de zorg te draaien met dat mondkapje. Ik werk nu 15 uur per week in de zorg en 9 uur administratieve taken. Dit is redelijk goed te doen.. met leidinggevende ook afgesproken dat ik verdachte/ positief geteste cliënten niet hoef te verzorgen

Login of registreer om te reageren