COP en griepprik.

06-10-2020 om 22:21 uur

Hallo cop lotgenoten. Ik heb sinds november 2019 cop, maar wist dat toen nog niet. Na 3 penecillinekuren nog steeds koude rillingen koorts en hoesten naar de spoedeisende hulp gebracht op verdenking van longembolie. Na rondgenfoto's en scans bleek het toch nog steeds longontsteking te zitten. Weer een andere kuur en daarna prednison. Na gestopt te zijn met prednison nog 4 ontstekingshaarden erbij gekregen. Dus prednison verlengen en daarna waren de ontstekingen weg. Tegelijkertijd kwam corona in ons land. Dus zit ik nu al 1 jaar in caranteine. Bang voor corona, en 3 familieleden overleden aan corona. Met niet al te beste longen wil ik hoe dan ook corona voorkomen. Nu dient zich de griepprik aan. Mijn vraag is of het slim is om een griepprik te nemen met een immuunsysteem dat, zo vertelde mijn longarts, te hard werkt. Het lijkt mij dat je dan juist geen griepprik moet krijgen, omdat het immuunsysteem dan weer te heftig in de aanval gaat tegen hetgeen er
in je lichaam gespoten word. Kan iemand mij advies geven hierin ? Denk dat ik hier op de juiste plek ben. Blij dat ik deze site heb gevonden. Er is weinig te vinden over deze ziekte. Ik hoop zo op een reactie.

Login of registreer om te reageren
07-10-2020 om 05:34 uur

Hallo Liesje,
Helaas kan ik je niet helpen. Maar misschien dat je deze vraag ook aan de deskundige stelt.
Ik hoop dat je gauw geholpen wordt.

Groetes Anna

Login of registreer om te reageren