Herstel klaplong

17-10-2020 om 17:28 uur

Hallo,
Ik ben een jonge vrouw van 30 jaar en 4 weken geleden hebben ze een klaplong bij mij vast gesteld. Ik heb er 3 weken mee gelopen alvorens ik wist wat er aan de hand was. Een spontane klaplong zonder duidelijke aanleiding. Ik hen dan 4 dagen in het ziekenhuis gelegen met een drain. Na het ontslag uit het ziekenhuis is de klaplong opnieuw toegenomen tot 2cm maar nu met extra rust gaat het de goede richting uit.
Tijdens de drain was mijn borst verdoofd en nadat de drain eruit werd gehaald was dit dove gevoel weg maar heb ik een aanrakingspijn aan de huid van mijn borst. Ik vermoed dus dat ze een zenuw geraakt hebben. Ik wou eens horen of iemand dit ook heeft gehad en of dit nog weg gaat? Ook mijn ribben rondom de wonde doen vaak nog pijn en ik heb ook een zurende/soms stekende pijn in mijn schouder wanneer ik lang recht sta of zit. Is dit ook een gevolg van de drain?
Daarnaast maak ik mij ook best zorgen of corona voor mij nu extra gevaarlijk kan zijn?
Hopelijk vind ik hier wat lotgenoten en ervaringen die mij goede moed kunnen geven :)

Groetjes
Sara

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
21-10-2020 om 16:17 uur

dag Sara. de last die je nog ervaart komt vaker voor. de drain kan inderdaad tegen een zenuw hebben gedrukt. als het goed is verdwijnt de overgevoelige plek, kan wel nog 1 of 2 maanden duren. ook het beurze gevoel zal verdwijnen. de pijn in de schouder kan te maken hebben met verkleving van de longvliezen. als je daar last van blijft houden zou ik je arts raadplegen. als je verder gezond bent heb je geen verhoogd risico als je corona zou krijgen.

Login of registreer om te reageren