Buteyko ademhaling- ervaringen?

18-10-2020 om 17:27 uur

Hey heeft iemand van jullie ervaring met Buteyko therapie? Ik heb al veel gelezen van de voordelen (maar ik denk voor iemand met astma elke ademhalingsoefening Veel kan helpen...:)
Ik ben aan het denken om een online cursus aan te schaffen.

Login of registreer om te reageren
21-01-2021 om 21:38 uur
Reactie op Suzanna88

Hey heeft iemand van jullie ervaring met Buteyko therapie? Ik heb al veel gelezen van de voordelen (maar ik denk voor iemand met astma elke ademhalingsoefening Veel kan helpen...:)
Ik ben aan het denken om een online cursus aan te schaffen.

Hoi suzanna,

Ben je met de cursue gestart? Lijkt me ook interessant.

Groetjes

Login of registreer om te reageren
22-01-2021 om 13:53 uur

Ik lees mee, ik wilde na corona me hier eens in gaan verdiepen.

Login of registreer om te reageren
17-02-2021 om 20:43 uur

Ik heb een paar jaar geleden de boeken gelezen en een cursus gedaan in deventer. Het werd er een heel stuk beter van en veel rustiger. Als ik nu onderuit dreig te gaan met mijn astma begin ik gauw weer met de oefeningen...

Login of registreer om te reageren
02-03-2021 om 16:06 uur
Reactie op HenriekeH

Ik heb een paar jaar geleden de boeken gelezen en een cursus gedaan in deventer. Het werd er een heel stuk beter van en veel rustiger. Als ik nu onderuit dreig te gaan met mijn astma begin ik gauw weer met de oefeningen...

Welke oefeningen helpen als ik vragen mag?

Login of registreer om te reageren
15-08-2021 om 11:28 uur

Dag allen,
Ik ben ook bezig met Buteyko. Verminderd ademhalen helpt heel goed, vooral het inzicht ook dat hoe meer adem je haalt, hoe benauwder je wordt!
De belangrijkste oegening die ik doe is twee of drie keer per dag rustig zitten en geconcebtreerd minder diep ademhalen, zodat je steeds "luchthonger" hebt.

Alette

Login of registreer om te reageren
19-08-2021 om 08:36 uur

Dag allen,
Als je meer wilt weten over de Buteykomethode, adviseer ik je het boekje te lezen van Dick Kuiper: Leven zonder astma dankzij de Buteykomethode.
Bij mij was de inhoud zo opzienbarend en bevrijdend! Het geeft veel uitleg over de invloed van je ademhaling op astma, en bewijzen voor de Buteykomethode!

Ik hoop dat jullie er ook mee geholpen zijn!

Daarna kun je een buteykotherapeut benaderen, zodat je de methode op je eigen situatie kunt aanpassen. Er kunnen namelijk allerlei andere dingen van invloed zijn.

Sterkte,ben benieuwd of je er iets mee kunt...

Alette

Login of registreer om te reageren