Doeslief!

28-10-2020 om 10:02 uur

In deze rare en ook nare tijden, is het zo belangrijk om extra lief te doen voor elkaar, zonder te veel wollige woordjes en zweverig te doen.
Ik kan niet veel in praktische zin iets voor een ander doen maar ik stuur kaartjes naar mensen waarvan ik weet, ze hebben het nu extra moeilijk.
Stuur soms een klein cadeautje, brievenbus cadeautjes vooral, hoeft soms niet duur te zijn, kan al voor 3 a 4 euro iets liefs scoren.
Soms een appje, soms een telefoontje.
Ook volg ik veel zorgpersoneel op instagram en geef ze online applaus en hulde!of zet er een lief berichtje bij.
Want wat doen zij goed werk!vooral nu ze ook nog te maken hebben met bedreigingen e.d.
Het zijn maar kleine kruimels maar veel kruimels maken ook een brood of veel troep :)
Ik ben benieuwd naar initiatieven van anderen, het kan deze tijd net wat mooier maken, net iets meer gevoel in woorden leggen of net een klein beetje zon brengen op een bewolkte, zware dag!
Ik zou veel meer willen doen! Zou zo graag het samen gevoel terug krijgen in Nederland!dat is wat ik vooral mis, naast de ellende wat covid al brengt!

Login of registreer om te reageren
28-10-2020 om 12:12 uur

Nou goudvisje ik vind jou ook hier op het forum ook altijd heel lief ( uiteraard nog vele anderen ook ). En inderdaad een kaartje is altijd zo leuk om te krijgen.
Of gewoon het aanbod om iemand te helpen .

Zo heb ik afgelopen weken een buurman met corona geholpen. Eigenlijk heel weinig contact maar toen ik hoorde dat hij al een week met koorts in bed lag heb ik hem geappt om de dag, boodschappen gedaan, aangeboden om een potje te koken. Voor een alleenstaand iemand vreselijk fijn.
Gelukkig is hij redelijk opgeknapt, en zijn dankbaarheid was groot. Ik vond het fijn om te doen !

Login of registreer om te reageren
28-10-2020 om 15:31 uur

Aah wat een enorm lief gebaar voor je buurman zorgen!dat zijn echt de dingen die er toe doen in deze tijd, geeft voldoening en het helpt hem, echt mooi dit!
Inderdaad we zijn allemaal lief, ieder op z'n eigen manier, jij bent net zo lief en attent!
Is gewoon fijn om elkaar te steunen in deze periode,ik vind het leuk om verschillende initiatieven te lezen, er kan zo veel...in het groot of in het klein!
Mooi!!๐Ÿ˜˜

Login of registreer om te reageren
28-10-2020 om 15:34 uur

Een mooi topic! Wat ontzettend fijn dat je je buurman zo kon helpen @GF75.
Zelf heb ik net een stapeltje kaartjes gehaald, om te versturen aan mensen die een steuntje kunnen gebruiken.

Login of registreer om te reageren
28-10-2020 om 20:27 uur

Ik geef mijn adres even๐Ÿ˜œ

Ik haak dingetjes voor mensen, heb een tulpenboer hier om de hoek een paar keer van veel bossen verlost, die ik dan bij buren voor de deur legde, en gaf aan mensen die toevallig ook hun hondje uitlieten. Zo leuk als je ziet dat een ander dat ook weer doet.

Vorige week appte de buurvrouw ik heb iets voor je deur gezet, ging ik kijken, zo lief een glazen vaas met bloemen. Appte ik, mag ik de vaas later teruggeven. Bleek het de vaas te zijn die wij voor het virus zelf in hun huis hadden gezet met bloemen toen ze uit Japan terugkwamen๐Ÿ˜œ.

Ik stuur veel kaartjes, ook kleine attenties, en verwen nieuwe kleintjes met gehaakte cadeautjes met naam erop.

Ik kook regelmatig extra voor mijn mamma, breng mijn hubbie elke middag thee, fruit en koekjes.

Verder heb ik de beveiliger bij het zh vanmiddag bedankt omdat hij ook zulk goed werk doet. En wens ik de zusters die komen altijd sterkte en vraag hoe het thuis met de kinders en man gaat.

Wat een goed topic @goudvisje

Fijne avond, blijf veilig en gezond en als we allemaal even heel streng met de regels omgaan dan denk ik dat het in mei 2021 weer wat normaler is allemaal.

Login of registreer om te reageren
28-10-2020 om 22:36 uur

Zo mooi om te lezen,ook zo komen we deze nare tijd door,zo hebben wij een
Fam.app waar elke dag wel een geintje te lezen is, de jongelui iets baldadiger dan de ouderen maar oh zo leuk!
Dit heb ik ook met 2 ex collega's van lang geleden, soms iets liefs elkaar wensen, soms een goede mop!
Lachen geeft ook wat ruimte vind ik altijd, lachbui liever niet dan krijgen we 't weer benauwd!
Zo doet een stoere neef,boodschappen voor z'n buurvrouw! Dan ben ik plaatsvervangend trots!
Ik vind dit zo leuk!
Jippie,jij kan zo mooi haken!! Dat weet ik, kan ik op de goede manier jaloers op zijn....ben niet verder gekomen dan een babydekentje...recht toe,recht aan.
Had maar zo jouw toko kunnen zijn geweest...had het je zo gegunt!!
Ik ben ook meer van kaartjes net als emsepems, ben niet enorm creatief.
Die bloemen zo verdelen ook een mooi gebaar!
Wat ook een goede tip is, die kreeg ik van ons favoriete restaurant,om wanneer je eens eten wilt bestellen, bij het restaurant zelf te bestellen, dan hoeven ze geen provisie te betalen voor tussenkomst van bezorgdiensten.
Zo koop ik ook online:voor verjaardagen of andere feestdagen, een cadeaubon van de horeca, kan iemand online zijn eten eens bestellen en de luxe van niet koken.
Ook bieden restaurants nu ontbijtjes en lunch aan en bezorgen ze, leuk om cadeau te doen en je helpt de horeca.
En cadeautjes bestel ik nu ook vaker bij kleine ondernemers.
Maar dan moeten ze niet te duur zijn, we kunnen het ook maar 1 x uitgeven.

Login of registreer om te reageren
29-10-2020 om 09:06 uur

Prachtig @emsepems , hoe ze dit nummer weer nieuw leven inbrengt! Kippenvel!
Dank je wel ๐Ÿ˜˜

Login of registreer om te reageren
30-10-2020 om 10:34 uur

Even lachen:wij hebben ons bed verplaatst zodat ik niet met O2 slang in de nacht door de slaapkamer heen moet zeulen in het donker, gaat mijn man vannacht naar de wc en komt terug, wil op bed gaan zitten, zit hij er naast...4 uur 's nachts zitten we beiden in een lachstuip....en elke keer schoot ik weer in de lach..
Liefde is....de boel verbouwen voor je vrouw! ๐Ÿ˜…

Login of registreer om te reageren
30-10-2020 om 11:04 uur

Reactie op goudvisje
Even lachen:wij hebben ons bed verplaatst zodat ik niet met O2 slang in de nacht door de slaapkamer heen moet zeulen in het donker, gaat mijn man vannacht naar de wc en komt terug, wil op bed gaan zitten, zit hij er naast...4 uur 's nachts zitten we beiden in een lachstuip....en elke keer schoot ik weer in de lach..
Liefde is....de boel verbouwen voor je vrouw! ๐Ÿ˜…

Dit is echte slapstick!
Ik zie het voor ne.

Login of registreer om te reageren
30-10-2020 om 11:19 uur

@goudvisje

Ik lig in een deuk ... heerlijk. Hopelijk heeft hij er niks aan over gehouden. Maar wat een liefde =))

Login of registreer om te reageren