Niet herstelde klaplong

09-11-2020 om 22:30 uur

Sinds begin augustus had ik pijn bij het in en uitademen. Op 29 september heb ik een bloedonderzoek gehad en die avond werd ik gebeld door de hap en moest ik naar de SEH, omdat men longembolie vermoedde. Het bleek echter een klaplong te zijn met heel veel vocht. Opgenomen en de volgende ochtend een drain gekregen. Ruim een liter vocht eruit en er zat nog wel een beetje vocht maar dat kwam er niet uit omdat drain hoog zou zitten. Drain is eruit gehaald en ik mocht naar huis. 16 oktober afspraak op de poli en daar kreeg ik te horen dat mn long niet herstelde en dat ze ook nog een petscan wilde maken. Bij binnenkomst had ik hoge ontstekingswaarde nl. Pet scan toonde gelukkig geen kankercellen en de arts zei dat ik waarschijnlijk een longontsteking heb gehad en dat de rand van mn long is aangetast en dat daardoor mn long niet hersteld. Optie is om het te opereren. Het zou niet kunnen middels een kijkoperatie en heb toen gevraagd om mn dossier over te dragen naar het Erasmus. Ik heb pas op 7 december daar een afspraak. Nu heb ik vandaag erg last van mn nek schouderblad en mn arm, ik dacht eerst verkeerd geslapen alleen als ik lig en mij om wil draaien is dat pijnlijk. Morgen kan ik naar het maasstad ziekenhuis voor foto en daarna een gesprek met arts. Wat ik graag wil weten is hoe lang kan je lopen met een ingeklapte long? Ik blijk het waarschijnlijk al vanaf begin augustus te hebben, wat voor gevolgen heeft het voor de ingeklapte long zelf en ook voor mij? Heeft iemand dit al eerder aan de hand gehad?

Login of registreer om te reageren