Start Dupixent en ervaringen gezocht

17-12-2020 om 11:58 uur

Mijn eerste post met gelijk vraag 😊 of in ieder geval ervaringen gevraagd.

Gelijk mezelf even voorstellen, ik ben Miriam, 39 jaar en sinds vorig jaar november officeel de diagnose gekregen van Astma.

Helaas ben ik niet goed stabiel te krijgen met een rits medicatie en mag ik starten met Dupixent.
Lang verhaal maar ik heb waarschijnlijk al lang astma maar nooit de diagnose gekregen omdat ik niet piep en bijna niet hoest.
Ben al het Googlen geweest maar kan weinig ervaringen vinden van anderen met Astma en die dupixent gebruiken.

Afgelopen woensdag heb ik de eerste 2 prikken gehad. Wat eigenlijk nog mee gevallen is, qua pijn.
Ik lijk ook weinig tot geen bijwerkingen te hebben.

Ben vooral benieuwd naar hoelang voor dat je merkt dat de klachten af gaan nemen en of je ook later toch last kan krijgen van bijwerkingen.

Gelijk een lang verhaal voor een eerste post maar hoop hier wat meer ervaringsverhalen te lezen 😊

Login of registreer om te reageren
17-12-2020 om 19:24 uur

Hoi,
Vandaag mijn vierde gift gehad en mij is verteld dat het zeker wel tot 8 weken kan duren voor je wat merkt en binnen 4 maanden moet ik wel significant verschil merken anders is het niet het middel voor mij, dus fingers crossed! Mijn holtes worden nu wat rustiger dus het lijkt alsof het aan begint te slaan, qua longen merk ik helaas nog niks. Mij is ook verteld dat rustigere holtes vaak het eerste signaal zijn dat het aanslaat.

Qua bijwerkingen voel ik me vaak de dag erna niet lekker en dat houdt 2 dagen aan en dat is het en bij het spuiten langzamer spuiten als het pijn doet tijdens het spuiten en verder heb ik gelukkig nergens last van:)

Ik heb btw gelezen van mensen dat ze na de eerste of tweede gift al een groot verschil merkten dus dit is heel wisselend, maar in het zkh verwachten ze dat ik nog even moet wachten tot het aanslaat en duimen ze heel hard mee.

Ik duim heel hard voor jou dat het snel aanslaat en je geen bijwerkingen hebt/houdt!

Login of registreer om te reageren
24-12-2020 om 08:45 uur

Dankjewel Nckiie voor je reactie.

Nu 8 dagen na de eerste 2 injecties, voel ik me qua astma best goed. Het slijm waar ik altijd last van heb is heel veel verminderd.
Helaas heb ik sinds zondagavond kleine rode jeukende bultjes, nu toch maar tavegil erbij voor de jeuk en hopen dat het met de 2de injectie volgende week niet erger word.

Login of registreer om te reageren