Klaplong en nog klachten na 2 jaar

13-01-2021 om 18:53 uur

Hallo iedereen

Mijn naam is Nathalie 27 jaar oud.

Ik heb 2 jaar geleden een klaplong gekregen.
Oorzaak onbekend,
Ze zijn er achter gekomen dat mij pleura verdikt is en veel littekenweefsel bevat..
Heb een kijkoperatie gehad (biopt)
Ze hebben een littekenweefsel weg gehaald en onderzocht, veel bloedonderzoek gehad..
Uitslag: niks
Na die 2 jaar nog last van een slechte conditie, kortademigheid en snel moe.
Saturatie 97 dus goed
Vitamines en mineralen in orde.

Zijn er hier mensen doe het zelfde probleem hebben na een klaplong??

Login of registreer om te reageren
04-03-2021 om 13:32 uur

goedemiddag

Ik heb precies hetzelfde. mijn klaplong is wel gekomen na een ongeval. heb een drain gehad, en nu 2 jaar later heb ik er nog altijd last van. Bij gewoon leven niet, maar als ik iet of wat wil sporten heb ik terug last. lijkt alsof ik niet diep genoeg kan ademen, en ik moet dan ook geeuwen, wat vaak niet helemaal "door komt".
echt vervelend en ik weet niet hoe het komt.
saturatie 99, maar ik had ook 99 toen mijn rechterlong was ingeklapt..

Login of registreer om te reageren
02-08-2023 om 22:45 uur
Reactie op jocser

goedemiddag

Ik heb precies hetzelfde. mijn klaplong is wel gekomen na een ongeval. heb een drain gehad, en nu 2 jaar later heb ik er nog altijd last van. Bij gewoon leven niet, maar als ik iet of wat wil sporten heb ik terug last. lijkt alsof ik niet diep genoeg kan ademen, en ik moet dan ook geeuwen, wat vaak niet helemaal "door komt". 
echt vervelend en ik weet niet hoe het komt. 
saturatie 99, maar ik had ook 99 toen mijn rechterlong was ingeklapt..

Hoi Jocser,

Heb precies dezelfde klachten, mijn operatie doormiddel van een drain was in 2020 en tot op heden ervaar ik ook klachten overdag als ik beweeg merk ik niet veel maar voornamelijk dat ik het gevoel heb dat de long niet meewerkt. En dan ik geen voldoende zuurstof inadem. Ik heb in totaal 3 dagen aan een longdrain gelegen hoelang had jij de longdrain? En ervaar je nog steeds klachten? 

 

Gr. Mick

Login of registreer om te reageren