Vogel en longontsteking

26-01-2021 om 03:33 uur

Hallo,
Heb sinds een paar maanden een relatie meteen vrouw, zij heeft een soort dwerg papagaaitje. Heb inmiddels twee keer in twee maanden met een zware longontsteking in het ziekenhuis gelegen. Kan dat door dat t kleine vogeltje komen?

Hartelijk dank en groet, Bert

Login of registreer om te reageren
18-02-2021 om 12:26 uur

Hallo Bert,

De vogel hoeft het probleem niet te veroorzaken, het kan ook de bodembedekker van de kooi zijn.
Zie volgende informatie:
Zorg voor een goede bodembedekking. Schelpenzand kan voor luchtwegproblemen en infecties zorgen door ronddwarrelend stof (met opgedroogde ontlasting). Ook maïsproducten, hennep en zaagsel zijn niet aan te raden i.v.m. mogelijk aanwezige schimmels. Als goede bodembedekking kunt u beukenhoutsnippers of papier gebruiken.

Succes met het zoeken van een goede oplossing.

Groetjes Spirit

Login of registreer om te reageren
22-12-2022 om 13:33 uur

De vogel kan ook het probleem zijn. Er is een bepaalde ziekte, de papegaaienziekte, die frequent bij duivemelkers voorkomt. De vogels kunnen een bacterie bij zich dragen. Het heet , dacht ik , Psittacosis.

Login of registreer om te reageren
22-12-2022 om 14:30 uur

Ja hoor kan heel goed vd vogel, longartsen zijn nooit zo blij met vogels in huis, ook 't stof en toch vaak bepaalde ziektes, het precieze weet ik niet maar wel vaak iets over gelezen en mij is ook vaak gevraagd heeft u vogels, nee maar zegt genoeg.
Sterkte, misschien vogel uit logeren en kijken hoe t gaat na een tijd?

Login of registreer om te reageren