parkeerkaart aanvragen

02-02-2021 om 15:06 uur

Hallo ik ben Wil ik moet tijdens het lopen gebruik maken van zuurstof .
Kan ik in aanmerking komen voor zo ''n kaart

Login of registreer om te reageren
02-02-2021 om 21:21 uur

Wat Suus01 zegt inderdaad. Voor de passagierskaart kom je eigenlijk pas in aanmerking als je rolstoelgebonden bent, dementerend of mentaal zo verward is mij uitgelegd. Verder moet je maximaal 100 meter kunnen lopen met eventueel een rollator oid, kom je daar voorbij dan kom je niet in aanmerking.

Je vraagt het bij je gemeente aan en zij sturen je aanvraag dan weer door naar een keuringsarts die over jouw regio gaat en dan word je gebeld voor een afspraak. Als je dan gekeurd bent dan sturen zij het rapport weer naar je gemeente en kan je daar je parkeerkaart verder aanvragen en afhandelen

Login of registreer om te reageren
03-02-2021 om 08:58 uur
Reactie op Juno92

Wat Suus01 zegt inderdaad. Voor de passagierskaart kom je eigenlijk pas in aanmerking als je rolstoelgebonden bent, dementerend of mentaal zo verward is mij uitgelegd. Verder moet je maximaal 100 meter kunnen lopen met eventueel een rollator oid, kom je daar voorbij dan kom je niet in aanmerking.

Dit k
Dit klopt gelukkig niet helemaal Nckii. Het hangt erg af van de gemeente waar je woont. Dit laatste geldt trouwens ook voor hulpmiddelen, de ene gemeente is soepelder dan de andere (hoe raar ook).

Dus als je denkt dat je profijt kunt hebben van de parkeerkaart, dan aanvragen. Altijd proberen.

en op advies van een maatschappelijke werker: kies bij het beantwoorden van de vragen altijd hoe je je voelt op de slechtste dag van de week. Dan komt er een reeel beeld.

Login of registreer om te reageren
03-02-2021 om 09:11 uur

@emsepems de ene keuringsarts is zeker soepeler dan de andere, maar de regels voor de passagierskaart zijn wel zo. Je kan het altijd proberen uiteraard, wij hebben toen ook beiden aangevraagd. Als ik een flinke aanval heb kan ik echt niet alleen lopen, maar normaal gesproken kan ik best wel even wachten tot de bestuurder terug is en daar kijken ze naar. Ze gaan er dan ook vanuit dat er maar overal een bankje staat waar je kunt zitten oid en ik had echt geen heel nare keuringsarts gelukkig. Zij moeten het ook kunnen verantwoorden dus hoe erg ze het je ook gunnen en snappen zijn ze wel ook gebonden. Voor de bestuurderskaart telt de max van 100 meter met of zonder hulpmiddelen, misschien dat er een uitzondering wordt gemaakt voor 150 meter bij een soepele arts, maar dan nog. Ook kan het binnen de gemeente nog verschillen omdat je niet altijd dezelfde keuringsarts hebt.

En mee eens altijd aanvragen als je er denkt voor in aanmerking te komen, tenzij je die 100 meter sowieso redt in 1x zonder te stoppen en je niet veel geld hebt. Het is namelijk behoorlijk prijzig die keuring (oké verschilt ook per gemeente btw) en dan is het wel zonde van je geld:(

Login of registreer om te reageren
24-02-2021 om 11:45 uur

Mijn longarts zei destijds, "je moet je energie besteden aan leuke dingen, niet om bij leuke dingen te komen"
Winkels kijken is leuk ? lopen naar winkels niet.
Lopen in het bos is leuk, lopen naar het bos niet.
Dus gewoon die Kaart aanvragen.

succes.

Login of registreer om te reageren