koud winterweer

15-02-2021 om 14:07 uur

Hallo iedereen,
vraag me af hoe jullie het koude winterweer beleefd hebben?Ik ben de ganse week niet buiten geweest, veel te koud.De wind snijt mijn adem af.Ben blij het weg door is.Gisteren mooie wandeling kunnen doen, leef op hoop, in Belgie geven ze voor het weekend lente.Laten jullie iets weten? Jacquelinneke

Login of registreer om te reageren
15-02-2021 om 14:18 uur

Qua weer kon het niet beter. Ik hou enorm van de winter. Lekker iedere dag buiten geweest. Vooral genoten van de eerste verse sneeuw. Blijft leuk, dat knisperende geluid onder je voetstappen.
Qua astma: geen enkel seizoen geeft goed weer. Allle weertypes geven hun eigen instabiliteit, dus dat is voor mij geen reden om binnen te blijven.
Conclusie: jammer dat de Elfstedentocht niet doorging (even los van corona). Want dan was het nog langer echt winter geweest.

Login of registreer om te reageren
16-02-2021 om 11:16 uur

Ik heb juist met het koude weer dat ik me veel beter voel. Ik zie enorm op tegen de zomer , bah dat broeierige weer en de aankomende pollen. Ging vorig jaar gigantisch fout dus ben wel wat angstig nu. Wat ook weer niet goed is 😱

Login of registreer om te reageren
16-02-2021 om 13:24 uur

Als het vriest vind ik het niet erg, Maar in combinatie met een ijzige wind is niet fijn. Regen is ook een ramp.

Login of registreer om te reageren
16-02-2021 om 21:34 uur

Ik ben altijd een stuk benauwder met koud weer. Helemaal onder het vriespunt is het naar. De zomer daarentegen gaat het meestal erg goed met mijn longen. Heb ook geen allergisch astma of last van allergieen.

Login of registreer om te reageren
17-02-2021 om 10:34 uur

Hoi iedereen,
hitte in de zomer is ook erg idd.Nu goed gekleed wandelen is heel fijn.Vanaf vrijdag lenteweer, dan kan de e-bike buiten komen.Met gewone fiets kan ik niet meer.Ik heb copd fase 3, beweeg nog redelijk veel, vind ik.Ik wandel ongeveer 40 min /dag.Hometrainer 30 min, ademhalingsoefeningen kiné 20min.Zonder corona gaan we 1keer per week zwemmen(50 min), dit is nu al jaar geleden.Kunnen jullie laten weten wat jullie fase is en wat jullie nog doen van beweging?Zou ik zeer tof vinden.Trappen zijn moeilijk voor mij, een helling dat kan ik niet meer.Ik kan ook nog wat doen in huishouden, stofzuigen, stof afnemen, eten maken,wassen en strijken.Alles op mijn tempo maar gaat nog goed.Eens het avond is, rond 19u dan ben ik uitgeteld en lig ik op de bank met dekentje en kijk ik tv.Kunnen jullie wat laten weten?Wens jullie fijne dag en geniet van de zon.

Login of registreer om te reageren
18-02-2021 om 08:49 uur

@jacquelinneke , dan doe je toch nog heel wat!knap van je en ook heel goed!
Probeer tussendoor wel rust te nemen zodat je niet helemaal uitgeteld bent, dit was nogal eens mijn valkuil..
Je vraagt naar ervaringen,ik zet t hier maar neer,al gaat het over het weer :)
Ik zit in fase 4, gebruik 24/7 zuurstof, ik kan niet alle dagen hetzelfde,is heel verschillend.
Ik probeer elke dag en soms om de dag te oefenen,heb via de fysio en YouTube allerlei oefeningen.
Fysio komt 1x per week aan huis nu.
Fietsen of ebike lukt niet meer,wandelen misschien 100 mtr buiten, binnen gaat lopen beter.
In huis probeer ik nog redelijk veel te doen,in veel etappes,stoffen,wc schoonmaken, badkamer beetje bijhouden,grote poetsbeurt doet mijn man en ik doe dan wat kleine klusjes die kunnen.
Koken doe ik ook nog en de was.
Strijken doe ik nu amper man werkt thuis dus geen overhemden, elke nadeel heeft z'n voordeel 🤩
Trappen lopen lukt amper nog, eigenlijk niet meer..
Stofzuigen ook niet, soms lukt de vloer met een swifferdoekje al wordt dit ook moeilijker,zeker doordat de zuurstofslang dan continu in de weg zit.
Er zijn ook dagen dat ik amper iets kan en dan is aankleden al een opgave en houd ik pyjama dag...
Heb wel mooie pyjamas gekocht,meer huispakken,zodat 't oog ook wat heeft..
Hoop dat je er iets aan hebt, je doet het heel goed wat ik zo lees,alleen probeer extra pauze soms te nemen,helemaal uitgeteld zijn is denk ik een teken van teveel doen,al ben ik ook iedere avond uitgeteld,dus weet soms ook niet wat wijsheid is.
Sterkte en groetjes,Jolien🍀

Login of registreer om te reageren
Moderator
18-02-2021 om 20:45 uur

Ik ben ook altijd benauwder bij koud weer maar dat komt bij mij meer doordat het binnen overal zo droog word door de verwarming. Buiten gaat het juist beter

Login of registreer om te reageren
19-02-2021 om 13:29 uur

Hallo Gwenny,
op aanraden van de kinesiste kocht ik 2 jaar geleden, luchtbevochtiger, die staat altijd aan bij zo'n koud weer.Misschien een goede tip voor jou en anderen .Dank jullie voor de reacties.Fijne dag

Login of registreer om te reageren