Drukkende pijn borst / borstbeen en tussen schouderbladen

20-02-2021 om 16:31 uur

Hoi vraagje

Ik heb nu al een aantal weken wisselend en niet altijd dagelijks een drukkende pijn op het borstbeen soms in de midden soms over de gehele borstkast, ben hier 6 weken geleden mee bij de huisarts geweest, ik ben bekend met syndroom van Tietze maar de klachten voelden toen anders. Huisarts heeft toen hart en longen geluisterd klonk allemaal goed.
Oom heeft ze bloed laten prikken om hartproblemen en een longembolie uit te sluiten dit was allemaal goed.
Huisarts dacht toen aan irritatie van de borstkastwand en dat moest vanzelf weer overgaan dit is ook gebeurd paar dagen later was het weg.
Maar nu sinds ongeveer 3 weken is het er weer is zo ineens weer op komen zetten, huisarts gevraagd of het van de longen kan komen maar zij blijft aangeven dat ze eerder denkt een een probleem van de borstkastwand.
Ben 2 weken geleden ook behandeld met een kuur voor een bij toeval ontdekte longontsteking omdat ik een mri had gehad van de lever.
Ook huisarts toen weer gevraagd of de klachten van de drukkende pijn op de borstbeen van de longen kon komen maar zij dacht niet dat het met de longontsteking in verband stond, ik was verder ook niet ziek van de longontsteking alleen af en toe een klein kuchje als ik veel druk had op mijn borstbeen. Huisarts dacht dat longontsteking door een virus kwam omdat ik er niet ziek van was.

Mijn vraag is kan het borstkastwand/borstbeen pijn toch van de longen komen of zal het in verband staan met de Tietze en een irritatie van de borstkastwand ook omdat de pijn wisselend aanwezig is en vaak zo ineens op komt zetten waarna het wel een tijd achter elkaar aanwezig blijft.
Moet over 4 weken een long foto laten maken om te kijken of het infiltraat in de longen weg is , eerder had geen zin zij de huisarts.

Login of registreer om te reageren
20-02-2021 om 16:37 uur

Als aanvulling nog dat ik ook een hoge ademhaling heb gaf huisarts aan en ik al 6 weken in de ziektewet ben omdat het verstandig was om het wat rustiger aan te doen.
Ik heb vorig jaar namelijk een zwaar jaar gehad en veel stress wat er waarschijnlijk nu allemaal uitkomt en ook veel lichamelijke klachten geeft die ik daarvoor nog heb gehad.

Login of registreer om te reageren