Copd fase gold 2 welk vaccin?

01-03-2021 om 14:54 uur

Hallo allemaal ik zit met een vraag over de vaccins ik kom nu in aanmerking aztra vaccin maar die heeft maar 60% bescherming in tegen varianten ook niet al te best ik zit al 1 jr binnen en 30% van longblaasjes die zuurstof opnemen mijn longarts zit er te simpel in zegt kan goed gaan kan slecht gaan met corona of vaccin heb zelf zoiets het risico is mij t groot maar hoe zit het met effectieviteit van de vaccins aztra betekend 40% kans dat je alsnog corona krijgt maar wat houdt dit in lichte klachten meer niet of risico zware klachten dus 6 planken ik kan nergens iets vinden

Login of registreer om te reageren
01-03-2021 om 21:55 uur

Ik zou het niet doen. Buiten je longen....ik lees veel te veel rare dingen over dat vaccin, over het virus ook trouwens. Waarom zit je binnen? Ik ben 77 met copd en 24/7 zuurstof, maar kom overal. Gewoon een beetje opletten. In de winkels je handen boenen met het speciale spul, ook als je er weer uit gaat. Verder niks aan de hand! Buiten is gezonder dan binnen. OIk haal die prik sowieso niet. Totaal onbetrouwbaar. Zeker voor niet gezonde mensen!! Ik heb een griepprik gehad en een pneuma prik. Zo kan ie wel weer.

Login of registreer om te reageren
02-03-2021 om 09:04 uur

Mijn longarts adviseerde om wel het te laten vaccineren. Ik heb een uitnodiging voor de AstraZeneke. Hij gaf aan als je je niet laat vaccineren ben je voor 0% beschermt.

Login of registreer om te reageren
04-03-2021 om 14:52 uur

Mijn idee is wel vaccineren.
De jaarlijkse griepprik wordt al als doeltreffend beschouwd bij een bescherming van meer dan 50% en daar aarzelen we niet over. Het probleem met/van AstraZeneca is voornamelijk een imagoprobleem, vakkundig in de hand gewerkt door de grote bek vanuit de EU. Daar werden dus "en plubliek" beschuldigingen aan het adres van AstraZeneca geuit, die niets met de werkzaamheid van het vaccin te maken hadden.
Niet vaccineren wil m.i. ook zeggen, dat je de rest van je leven binnen zit. Het virus verdwijnt niet, dus als je over x- jaar een besmet persoon tegen komt en je bent niet gevaccineerd dan loop je net zo'n groot risico als waarvoor je nu thuis blijft.

Login of registreer om te reageren
08-03-2021 om 11:18 uur
Reactie op Laurina

Ik zou het niet doen. Buiten je longen....ik lees veel te veel rare dingen over dat vaccin, over het virus ook trouwens. Waarom zit je binnen? Ik ben 77 met copd en 24/7 zuurstof, maar kom overal. Gewoon een beetje opletten. In de winkels je handen boenen met het speciale spul, ook als je er weer uit gaat. Verder niks aan de hand! Buiten is gezonder dan binnen. OIk haal die prik sowieso niet. Totaal onbetrouwbaar. Zeker voor niet gezonde mensen!! Ik heb een griepprik gehad en een pneuma prik. Zo kan ie wel weer.

Hoi bedankt staaat fout in de titel heb gold 4 longenfyseem en wat overblijft weinig longblaasjes over heb wel het enorme grote mazzeleffect dat ze heel veel opnemen zit gem 95-98% buiten ok maar risico dat ik iemand of iemand mij tegen het lijf loopt paar kuchen en adios ik wil dat risico niet lopen vandaar maar thks

Login of registreer om te reageren
08-03-2021 om 12:57 uur
Reactie op HansDenHaag
Reactie op Laurina
Ik zou het niet doen. Buiten je longen....ik lees veel te veel rare dingen over dat vaccin, over het virus ook trouwens. Waarom zit je binnen? Ik ben 77 met copd en 24/7 zuurstof, maar kom overal. Gewoon een beetje opletten. In de winkels je handen boenen met het speciale spul, ook als je er weer uit gaat. Verder niks aan de hand! Buiten is gezonder dan binnen. OIk haal die prik sowieso niet. Totaal onbetrouwbaar. Zeker voor niet gezonde mensen!! Ik heb een griepprik gehad en een pneuma prik. Zo kan ie wel weer.

Hoi bedankt staaat fout in de titel heb gold 4 longenfyseem en wat overblijft weinig longblaasjes over heb wel het enorme grote mazzeleffect dat ze heel veel opnemen zit gem 95-98% buiten ok maar risico dat ik iemand of iemand mij tegen het lijf loopt paar kuchen en adios ik wil dat risico niet lopen vandaar maar thks

Ik heb ook copd4 en ik neem ook de prik. Ga geen risico lopen. Maar wanneer.... ben 71 jaar. ?

Login of registreer om te reageren