Stoffen bank en allergische astma

02-03-2021 om 15:57 uur

Beste mensen,

Ik heb sinds ruim 1 jaar een stoffen bank aangeschaft. In dat jaar zijn mijn klachten zodanig verergerd en op gegeven moment was in woonkamer zitten geen doen. Ben al jaren bekend met huisstofmijt allergie.
Nu is het zo dat het zo erg werd dat ik dus vaak naar lucht moest happen. Zelfs als ik gewoon tv aan het kijken was. Ik dacht altijd hyperventilatie was maar werd erger en erger. In sept 2020 is ook allergische astma vastgesteld door longarts en via huisarts.

Kan de bank dit veroorzaken? Of zit t tussen mijn oren?
Overigens zijn er mensen die bij mij thuis kwamen en allergisch zijn ook last van dichte neus en 1 had zelfs kortademigheid terwijl ervoor niks aan de hand. Toen gingen belletjes rinkelen.
Ik saneer mijn huis gewoon goed.

Dank!

Login of registreer om te reageren
02-03-2021 om 18:16 uur

Van een stoffen bank kun je zeker ziek worden.
Onder saneren valt daarom ook je stoffen bank de deur uit doen. Als je tenminste zeker weet dat je daar last van hebt. Maar ja, dat is ook een dure grap.

Geen idee of je op de bank ligt? Dan kun je alleen zitten in plaats van liggen. Dat kan ook helpen in het verminderen van je klachten.
Je antihistaminica en/of puffers goed innemen kan ook je klachten wat verminderen. Misschien doe je dat al, geen idee natuurlijk.

Sterkte ermee!

Login of registreer om te reageren
02-03-2021 om 19:13 uur
Reactie op Suus01

Van een stoffen bank kun je zeker ziek worden.
Onder saneren valt daarom ook je stoffen bank de deur uit doen. Als je tenminste zeker weet dat je daar last van hebt. Maar ja, dat is ook een dure grap.

Geen idee of je op de bank ligt? Dan kun je alleen zitten in plaats van liggen. Dat kan ook helpen in het verminderen van je klachten.
Je antihistaminica en/of puffers goed innemen kan ook je klachten wat verminderen. Misschien doe je dat al, geen idee natuurlijk.

Sterkte ermee!

Hey suus,

Dank voor jouw reactie.
Ik merk sinds ik em heb dat ik wel achteruit ben gegaan. Want wist toen niet dat ik allergische astma had. Maar het is afgelopen jaar achteruit gegaan.

Ik ben nu pas sinds een week braaf elke dag pufjes gebruiken ( haat de bijwerkingen) maar gaat wel beter. Zolang ik maar niet te lang in de woonkamer zit. De bank pluist ook nogal dus maakt niet uit of ik zit of lig.

Ik ben dus aan het kijken voor andere bank ondanks deze nog miet oud is. Maar gezondheid boven alles. En al helemaal nu mensen die allergie hebben direct klachten krijgen als ze bij mij op de bank zitten. Dan is het duidelijk.

Thanks.

Login of registreer om te reageren
02-03-2021 om 19:19 uur

Ai, dan lijkt het inderdaad duidelijk welke verstandige beslissing je kunt nemen.
Jammer.

Login of registreer om te reageren
02-03-2021 om 19:20 uur
Reactie op Suus01

Ai, dan lijkt het inderdaad duidelijk welke verstandige beslissing je kunt nemen.
Jammer.

Ja het zij zo. Wist niet dat stoffen bank zo impact kon hebben😔

Login of registreer om te reageren