Airflow3 studie

07-03-2021 om 09:44 uur

Goedemorgen. Ik doe mee met de Airflow3 studie van het UMCG en heb daarvoor een Bronchoscopie gehad op 2 maart 21. Ik weet natuurlijk niet of ik ook daadwerkelijk de behandeling heb gekregen of in de Placebo groep zit. Zijn er mensen op dit Forum die hier ook aan meedoen of hebben meegedaan?
Gr, Allan

Login of registreer om te reageren
08-03-2021 om 10:45 uur

Hallo Allan, een tijdje terug is hier ook iemand geweest die dat deed. Als je de zoekfunctie gebruikt zie je het misschien. Succes!

Groetjes Anna

Login of registreer om te reageren
08-03-2021 om 10:57 uur

Oké Anna50 dank je wel. Ik ga even zoeken.
Gr, Allan.

Login of registreer om te reageren
01-04-2021 om 08:41 uur

Hoi Allen, ik heb meegedaan en was de eerste patiënt in NL dus ik heb de echte ingreep gehad.
Is er iets dat je specifiek wilt weten ?

Login of registreer om te reageren
02-04-2021 om 15:39 uur

Hallo Dutch_F, bedankt voor je reactie. Ik zou graag willen weten wanneer jij het effect bent gaan merken als dat er was. Dus hoelang na de behandeling was het te merken en wat was het verschil met vóór de behandeling. Ben jij ook minder medicijnen gaan gebruiken inde loop van de tijd?

Gr, Allan.

Login of registreer om te reageren
02-04-2021 om 19:02 uur

Hoi, zoals een van de begeleidende longartsen mij vertelde gaat het niet om persoonlijke resultaten maar om het totaalplaatje en de grote getallen.
Ik ben geopereerd in september 2019. Het resultaat werd merkbaar vanaf augustus/ september 2020 toen we allemaal mondkapjes droegen, ik al maanden niemand meer had aangeraakt, bijna niemand meer sprak et cetera.
Ik ben zeer benieuwd hoe lang ik zonder longaanvallen blijf als de lockdown wordt opgeheven en ons oude leventje weer wordt hervat.
Concreet voor mij niet veel resultaat en ook geen aangepaste medicatie. Maar ik hoop dat ik door te hebben deelgenomen iets heb mogen betekenen.

Tot slot wel een positief geluid. Ik ging voor de operatie 2-3 x per week naar de sportschool. Ook na de operatie ben ik dit blijven doen. De sportschool is nu eventjes vervangen door een fysio met voldoende sportfaciliteiten. Dat sporten gaat mij iets makkelijker af en het herstel, na een uur sporten, verloopt iets makkelijker.

Have fun, en blijf gezond
Groet

Login of registreer om te reageren
04-04-2021 om 12:27 uur

Hallo Dutch_F, bedankt voor je reactie. Ikzelf doe uiteraard mee aan de Airflow3 studie van het UMCG om ook voor anderen misschien iets te kunnen betekenen. Natuurlijk hoop ik zelf ook de behandeling al gehad te hebben voor mijn eigen eventuele verbetering. Jammer dat jij er niet veel van hebt gemerkt als ik het goed begrijp.
Ik merk nu 5 weken al wat verbetering in minder slijm en minder terugval in saturatie bij inspanning. Lijkt er dus op dat ik de behandeling heb gehad. Anders zou ik dit nu niet merken lijkt me.
Gr, Allan.

Login of registreer om te reageren