Nieuw huis met vloerverwarming, welke vloer erin

08-03-2021 om 11:30 uur

Hoi allemaal, wij gaan , over 1,5 jaar pas, verhuizen naar nieuwbouw met vloerverwarming.Nou vind ik het al die jaren met laminaat eigenlijk tijd worden om de slaapkamer vloerbedekking te laten leggen.Wat denken jullie wat het beste is?Heb al diverse keren overal op ge googled maar kom er eigenlijk niet helemaal uit.Wat is jullie ervaring.
Alvast bedankt voor de tips

Login of registreer om te reageren
15-03-2021 om 19:59 uur

Hoi eddietje, het is vooral een persoonlijke keuze, die ook afhangt van het soort astma en/of allergie. Als je huisstofmijtallergie hebt, is tapijt niet handig. Als het gaat om de geschiktheid van tapijt met vloerverwarming, laat je dan vooral goed informeren over warmteweerstand, wat bepaalt hoe snel de warmte door de vloer komt.

Login of registreer om te reageren
15-03-2021 om 20:07 uur

Ik zou nooit vloerbedekking kiezen. Ik zou bij vloerverwarming voor pvc gaan.

Login of registreer om te reageren
16-03-2021 om 06:44 uur

Geen idee natuurlijk welke vorm van astma je hebt. En of er nog andere dingen spelen? Denk aan huisdieren of leeftijd.

Bij allergisch astma, weinig spierkracht of smetvrees, zou ik geen vloerbedekking kiezen.

Als je vloerbedekking kiest, dan zou ik het los leggen als dat mogelijk is. Verlijmen krijg je moeilijk los als je het ooit wilt vervangen.

Vloerbedekking is wel lekker warm aan je voeten.

Succes met kiezen!

Login of registreer om te reageren
16-03-2021 om 19:41 uur

Hoi,

Zelf ben ik juist fan van pvc met vloerverwarming. Wordt lekker snel warm, dempt het geluid en voelt zacht aan. En astma technisch goed schoon te houden. Het is in allerlei patronen en kleuren te krijgen.

Login of registreer om te reageren
17-03-2021 om 08:22 uur

Ja, blijf het een moeilijke keus vinden.Heb steeds het idee dat bij vloerverwarming juist alles gaat dwarrelen van de vloer.Heb diverse onderzoeken gevonden dat het bijna geen verschil maakt.Heb er zo’n zin in om warme voeten te hebben als ik uit mijn bed stap.Anders wordt het een kleed wat ik goed kan kloppen.
Dank jullie wel voor je reactie

Login of registreer om te reageren
17-03-2021 om 08:30 uur

Met vloerverwarming heb je toch sowieso warme voeten?

Ik heb een badmat naast mijn bed, heeft antislip en kan op 60 graden gewassen worden.

Login of registreer om te reageren
17-03-2021 om 09:42 uur

Een kleed uitkloppen als je astma hebt, lijkt mij onverstandig.

Je kunt prima vloerbedekking aanschaffen, maar hou dan rekening met de aanschaf van een nieuwe vloer. Dat kan eerder zijn dan je verwacht. Je kunt ook overwegen om in sommige ruimtes vloerbedekking te nemen en in andere ruimtes een gladde vloer.

Login of registreer om te reageren
24-03-2021 om 18:47 uur

Dat willen we ook.Behalve in de slaapkamer.Ik ga eens zoeken welke vloerbedekking wordt aangeraden.

Login of registreer om te reageren
25-04-2021 om 09:21 uur

Hoi Eddietje,

Bij het longfonds kun je een folder downloaden over astma en de inrichting van je huis.

Ik heb zelf geen vloerbedekking in de slaapkamer ivm allergie.
Maar je kunt de vloerbedekking bijvoorbeeld ook in sprayen met neemboom spray enz....

Login of registreer om te reageren
17-05-2021 om 14:27 uur

Wij hebben hier laminaat en plavuizen. We hadden eerst nog twee schapenvachtjes naast het bed, maar die hebben we weggegooid. Ik kreeg ze niet goed schoon en dat met astma, 3 katten en een man met een stofallergie.
Succes met het maken voor de (voor jullie) beste keuze.

Login of registreer om te reageren