5x in- en uitademen of adem inhouden

12-03-2021 om 13:28 uur

Ik gebruik sinds een paar maanden Foster met een voorzetkamer en vraag me af wat de beste techniek is, 5 keer in- en uitademen of inademen en dan 10 seconden je adem inhouden.
Beide staan in de gebruiksaanwijzing maar ik wil graag die methode gebruiken die het beste resultaat geeft.
Of maakt dat niet uit?

Login of registreer om te reageren
12-03-2021 om 14:16 uur

Allerbelangrijkste is ervoor zorgen dat je eerst helemaal uitademt (niet in de voorzetkamer) voordat je inademt via de voorzetkamer. Dan is namelijk zoveel mogelijk lucht uit je longen en kan vervolgens de ademteug met medicatie zo diep mogelijk binnenkomen.

10 tellen adem inhouden zorgt ervoor dat de medicatie de tijd krijgt om goed neer te slaan/achter te blijven in de longen.

5x rustig in en uit ademen is een goed alternatief als 10 tellen adem inhouden niet lukt.

Login of registreer om te reageren
12-03-2021 om 14:43 uur
Reactie op EmmaW

Allerbelangrijkste is ervoor zorgen dat je eerst helemaal uitademt (niet in de voorzetkamer) voordat je inademt via de voorzetkamer. Dan is namelijk zoveel mogelijk lucht uit je longen en kan vervolgens de ademteug met medicatie zo diep mogelijk binnenkomen.

10 tellen adem inhouden zorgt ervoor dat de medicatie de tijd krijgt om goed neer te slaan/achter te blijven in de longen.

5x rustig in en uit ademen is een goed alternatief als 10 tellen adem inhouden niet lukt.

Dank voor je snelle en heldere reactie Emma!

Login of registreer om te reageren
13-03-2021 om 08:27 uur

Ik doe 5 keer, zo is het mij uitgelegd.

Login of registreer om te reageren
14-03-2021 om 12:14 uur

Ik doe ook rustig 5x in en uitademen. Ik begin ook rustig met in een uitademen in de voorzetkamer en bij een inademing duw ik op de puffer.

Is wat jezelf prettig vindt.

Login of registreer om te reageren