Fysio fitness tijdens de lockdown

16-03-2021 om 19:25 uur

Ik ben benieuwd of jullie mogen sporten bij de fysio nu tijdens de lockdown en hoe jullie dat geregeld hebben?

Bij ons is de zaal gesloten voor fysio fitness. Alleen 'sporten' met chronische fysiotherapie indicatie is toegestaan. Alleen heb ik geen chronische indicatie omdat astma niet op de chronische lijst fysiotherapie staat. Ik doe nu thuis oefeningen maar ik wil mijn longarts vragen of hij een verklaring kan schrijven dat ik wel mag trainen. Ik ben aan het reintegreren op werk wat nu ook niet echt opschiet en volgens mijn fysio moet ik gewoon weer kunnen sporten in de zaal. Ze gaat met haar collega overleggen over hoe het nou precies zit en of er bepaalde dingen in een brief moeten staan maar ik ben benieuwd hoe jullie dat voor elkaar gekregen hebben.

Login of registreer om te reageren
16-03-2021 om 20:03 uur

Het "normale" sporten gaat nu ook niet
Maar ik mag wel revalideren met mijn been, dus ik doe wel oefeningen maar veel minder dan normaal

Login of registreer om te reageren
17-03-2021 om 11:30 uur

Hoe ik 'het voor elkaar 'heb gekregen:
Ik revalideerde op beatrixoord waardoor mijn conditie goed vooruit ging. In die tijd liep ik al bij een brede fysiotherapiepraktijk voor mijn zere schouder/arm. Ik gaf aan dat ik eigenlijk weer naar de sporthal wilde waar ik al 20 jaar sportte, deze was toen nog open. De fysio gaf streng aan dat dit niet wijs was, ivm corona en mogelijke besmettingen. Ik mocht wel bij de praktijk sporten. De fysio heeft de papieren/eindconclusie van de longrevalidatie gekregen
En zo ben ik bij de fysiofitness gekomen, en sport daar nu ook nu de sporthal ook in de lockdown zit.

Welke regel/behandeling ze bij mij neerzetten weet ik niet, weet wel dat het een praktijk is die alles volgens de regels doet.

Login of registreer om te reageren
17-03-2021 om 12:09 uur

Bij ons is fysiofitness ook niet toegestaan, wel sporten onder begeleiding van een fysiotherapeut en dan gewoon 1 op 1. Wat bij de KNGF staat is dat met 2 tegelijk fysio hebben in de zaal wel is toegestaan en daar staat niet bij dat je per se een chronische indicatie moet hebben
Ik hoop ook dat zwemmen snel weer mag bij de fysio:p daar ben ik wel aan toe en zou veel toevoegen. Hopelijk mag fysiofitness ook snel weer dat zou voor veel mensen heel fijn zijn. Ik hoop dat je snel weer kan sporten!

Login of registreer om te reageren
17-03-2021 om 12:19 uur

wat is het verschil tussen fysio fitness en sporten onder begeleiding Nckii?

Login of registreer om te reageren
17-03-2021 om 14:50 uur

Mijn fysio biedt alleen de verzekerde zorg aan. Al dan niet in groepjes van twee. Fysiofitness of vergelijkbaar nu even niet.

Login of registreer om te reageren
17-03-2021 om 16:17 uur

@emsepems hoe zit het bij jou dan qua verzekering?

@Suus01 bij mij dus ook maar daar valt ik nog niet in en het is de vraag of dat te regelen is

Login of registreer om te reageren
17-03-2021 om 16:22 uur

Daantje, bij mij kan het via de verzekering, aanvullend

Login of registreer om te reageren
17-03-2021 om 16:30 uur

Normaal heb ik een strippenkaart maar daar mag ik nu niet mee soorten want dat valt onder sportschool. Mijn aanvullende verzekering heb ik nodig voor behandeling in de behandelkamer.

Login of registreer om te reageren
17-03-2021 om 16:43 uur

Dit haal ik van de site kngf, 2 maart 2021

Wat zijn de regels voor groepsbehandeling?
De strenge lockdown heeft als doel om verplaatsingen zoveel mogelijk te voorkomen. Daarom zal ook elke fysiotherapeut steeds professioneel moeten afwegen of behandeling in de praktijk nodig is of dat er op afstand kan behandeld kan worden. Binnen de praktijk zijn dit de regels voor groepsbehandelingen:

-groepsbehandelingen zijn mogelijk, maar voor maximaal twee personen per groep (exclusief fysiotherapeut)
met minimaal 10 m² per persoon
-de afstand tussen patiënten is steeds 1,5 meter
-er is altijd minimaal één fysiotherapeut in de ruimte
-meerdere groepen (van maximaal twee personen) in één ruimte zijn mogelijk als aan bovenstaande voorwaarden wordt voldaan

Login of registreer om te reageren
17-03-2021 om 16:46 uur

Groepsbehandeling is fysiotherapie/behandeling en niet sporten met een abonnement of strippenkaart. Zo is het bij ons tenminste.

Login of registreer om te reageren