Puffers

01-04-2021 om 00:49 uur

Ik heb diagnose allergie voor puffers gekregen van een longarts ,die ik door corona nooit heb gezien. Nu is het wel zo dat ik benauwder krijg van alle puffers die ik heb geprobeerd.En heb verwijderaars en combi geprobeerd. Nu vroeg ik ...dus u kan niks meer voor mij doen? Het andwoord was nee. Is dit nu echt zo , is er niks meer wat mij nu kan helpen met mijn copd? Word hier heel verdrietig van...

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
02-04-2021 om 13:37 uur

beste
het belangrijkste bij COPD zijn eigenlijk de niet-medicamenteuze maatregelen: die zijn ongetwijfeld met u besproken en waarschijnlijk heeft u daar aandacht voor. toch wil ik ze noemen want er zijn veel mensen die zich niet realiseren dat deze maatregelen belangrijker zijn dan de medicijnen. het gaat om stoppen met roken, om zoveel mogelijk bewegen (dat is iets lastiger in coronatijd) en gezonde voeding en voedinsgtoestand. dus op uw vraag direct reagerend is dit wat u in ieder geval helpt met het beteugelen van COPD . daarnaast zijn er vele soorten inhalatoren elk met andere draag- en oplosstoffen. meestal lukt het toch om bij iedereen wel iets te vinden dat wel goed wordt verdragen en ook helpt. wellicht heeft u nog contact met de longarts of anders met hulp van de praktijkondersteuner van de huisarts.

Login of registreer om te reageren
27-07-2021 om 23:30 uur

Sorry voor deze late reactie , maar heel erg bedankt voor uw antwoord. Bewegen is echt een moeilijke voor mij ook door hooikoorts en knieproblemen. Maar probeer door te werken zodat ik in beweging blijf

Login of registreer om te reageren
28-07-2021 om 12:25 uur

Wat vervelend, je knieproblemen en hooikoorts, en dat bewegen mede daardoor een moeilijke voor je is. Goed ook dat je probeert door te werken om in beweging te blijven. Heb je ook al eens aan aangepast sporten gedacht? Anders kun je misschien iets met deze ideeën:
- (therapeutisch) zwemmen in warm water
- sporten bij een revalidatiecentrum. Sommige revalidatiecentra nemen leden aan van buitenaf
- thuis oefeningen doen met je eigen lijf, gewichtjes of elastiek
- een fysio raadplegen die je beweegtips geeft die passen bij jouw mogelijkheden
- medische fitness bij een fysio

Veel beweegplezier!

Login of registreer om te reageren