luchtpijp stenose

07-04-2021 om 14:43 uur

Even voorstellen: ik ben Annet en begeleidt een jonge vrouw met een licht verstandelijke beperking. Zij heeft vanaf haar geboorte al luchtweg problemen en al menig operatie achter de rug, omdat haar luchtpijp steeds meer vernauwt, mede ook door littekenweefsel. Nu staat haar binnenkort een operatieve behandeling in het Erasmus UMC te wachten, waar met lichaamseigen kraakbeen uit een rib geprobeerd wordt haar luchtpijp te verstevigen. In haar geval het laatste redmiddel om weer een beetje een normaal leven op te kunnen pakken. Ze vindt e.e.a. behoorlijk spannend en ze zit vol vragen. De vraag die ze onlangs opperde was: 'zijn er niet meer mensen die hetzelfde hebben als ik, die ook zo'n operatie hebben gehad? Misschien kunnen zij mij vertellen hoe de operatie is gegaan, hoe het daarna is gegaan, of ze ook bang zijn of het allemaal wel goed komt enz.' Kortom: ze wil graag van anderen horen hoe het hun is vergaan. Zijn er ervaringsdeskundigen die haar gerust kunnen stellen door er samen over te praten?

Login of registreer om te reageren
07-04-2021 om 17:44 uur

Hallo Annet,
Fijn dat je zoekt naar informatie om iemand goed voor te bereiden op een operatie en hopelijk is er iemand die jullie meer informatie kan geven. Op dit moment kan ik alleen de advieslijn van het longfonds aanraden in de hoop dat ze jullie verder kunnen helpen. Zie onderstaande informatie van de site.
Sterkte gewenst.

Met vriendelijke groet Spirit.

Ik wil advies over longziekten
Heb je vragen over je gezondheid of van iemand uit je omgeving? Of wil je even je hart luchten in een persoonlijk gesprek? Onze medewerkers van de Advieslijn helpen je graag. Je kunt hen telefonisch of per mail bereiken.

Telefoonnummer
0900 227 25 96
Bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur.
€ 0,50 per gesprek plus je gebruikelijke belkosten.

E-mailadres
advieslijn@longfonds.nl

Login of registreer om te reageren