Heb jij nog gesport vandaag? #62

Dit bericht is verplaatst van: Heb jij nog gesport vandaag? #61
Ga naar laatste reactie«1345

Reacties

• DaantjeDaantje Gebruiker
    Oma Akke schreef: »
    Daantje schreef: »
    Misschien een domme vraag hoor maar wat is het verschil tussen oncofit en fysiofitness?

De doelgroep. Mensen met kanker die in of net na de chemokuren zitten komen ervoor in aanmerking.
    De oefeningen verschillen niet zo. Vooral kracht- en conditie, maar ook adviezen . Leefstijl.
    Het valt voor de verzekering onder therapie, je hebt een machtiging nodig van de oncoloog.

Okee. Inhoudelijk verschilt het dan misschien niet zoveel? En is de fysio fitness een goed alternatief.
  • emsepemsemsepems Gebruiker
    Zoooooo, tijd voor de bank ;-)
    Na een dagje werken -van 8-15.30 uur in actie waarbij ik ongeveer 7? km loop- nog gesport van 16.00 to 17.00 uur.
    Nu lekker niks meer :-) :-)
  • DominiqueDominique Gebruiker
    Hier gaat het sporten weer naar een laag pitje😔
    4 weken geleden het ijzerwerk uit mijn been gehaald
    Ben maar 1,5 week pijnvrij geweest
    Dinsdag een MRI gehad, en vandaag de uitslag
    Ik heb waarschijnlijk weer botnecrose op de plaats van waar de breuk heeft gezeten😬
    Dinsdag is er overleg tussen de artsen, donderdag weer naar de chirurg toe
    Nu maar weer bewegen op geleide van de pijn
    Wat een pech weer Dominique!

Ik heb vanmorgen lekker geroeid. We konden niet zo ver omdat ik dienst had. Gelukkig toch nog even kunnen gaan en toen ik net een minuut thuis was, ging de telefoon en moest ik naar een spoedgeval.
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @Dominique jeetje wat naar! Ik hoop dat het allemaal meevalt voor je en je snel weer pijnvrij bent!

@Daantje oh lekker dat je hebt kunnen roeien, het was volgens mij goed weer ervoor:D
    Dominique schreef: »
    Ik heb waarschijnlijk weer botnecrose op de plaats van waar de breuk heeft gezeten😬

aiaiai, wat een nare pech.sterkte!
    Dank je wel allemaal
    Ben hier voorlopig nog niet klaar mee
    #8 edited 18 april
    Gisteren heb ik gewandeld op de veluwe, eergister in het drents friese wold. Prachtige gebieden waarbij we op de veluwe zelfs een wild zijn tegenkwamen; alsof het de normaalste gang van zaken was kruiste een dit mannetje aan t eind van de ochtend ons pad, op zijn gemakje.... totdat hij ons zag ;-)

20210417-113428.jpg
    #9 edited 18 april
    Ik heb vanmorgen mijn balkon opgeruimd en schoongemaakt en net mijn fysio oefeningen gedaan. Ik wou eigenlijk ook nog een rondje lopen maar mijn balkon is ook wel erg lekker nu

Paar uur later, zon weg op het balkon maar wel nog even een ommetje gedaan 😀
    Naar het ziekenhuis gefietst, een retourtje van 40 km. wel de ebike wat hoger vandaag, sport immers erg veel. Heb ook een babotage gehad (kalk in schouder aanprikken) met kenacort injectie, en daar word je natuurlijk ook niet fit van ;-)
    Nu veel pijn in mijn schouder.
    Maar... ga wel morgen weer fitnessen hoor, we zien wel hoe t gaat
    Probeer nu iedere dag op het werk 20 baantjes te zwemmen, wel alleen op de armen
    #12 edited 20 april
    Probeer nu iedere dag op het werk 20 baantjes te zwemmen, wel alleen op de armen
    goedzo, zo hou je conditie

Ik heb net gesport bij de fysio. nouja, alleen maar op de loopband heuveltjes gelopen. De arm doet teveel pijn voor corsstrainer of evenwichtsoefeningen. Geeft niks, alles is meegenomen!

Hoorde bij de fysio dat een fitness instructeur plots is overleden, 55 jaar. De zon is weg uit mijn hart. Verdriet en ongeloof overheerst.... bij ons allemaal....
    strakjes met een vriendin rondje fietsen, dat is altijd fijn maar juist nu
    Sterkte Emsepems met het verlies van de instructeur.

Zwemmen ging makkelijk vanmiddag, het zijn 30 baantjes geworden🏊🏊
    dank Dominique, Het nieuws is inmiddels wat gezakt, het verdriet niet.... Hij was voor mij een baken in de sportschool. Een man, die als hij je kende en jij hem oprecht belangstelling had voor je als mens, voor je gezondheid, voor je sportdoelen. En daar ook alles aan deed om dat te behalen. Trots was hij toen hij zag dat ik vorige week een uur aan het sporten was.......

Ik heb gisteren heerlijk met een vriendin gefietst, de ebike wel met veel ondersteuning.
    strakjes naar de huistherapeut in t ziekenhuis. Omdat ik oxycontin slik voor de pijn in mijn arm (veel pijn, voel me niet ziek) mag ik niet autorijden, dus ga ik weer fietsen, uur heen en uur terug. ik probeer heen de ondersteuning zo laag mogelijk....
    Weer een paar baantjes extra gezwommen, zit nu aan de kilometer

Het is gelukkig geen botnecrose, maar botoedeem.
    Helaas weer een lang revalidatie traject.
    Ben ook nog doorgestuurd naar de pijnpoli.
    Fysiotherapie is weer terug naar 3x per week
    Over 3 maanden weer terug naar de chirurg toe

Sporten en bewegen op geleide van de pijn
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @Dominique ook heel vervelend maar gelukkig geen botnecrose! Ik wens je een vlotte revalidatie en dat de pijn maar snel flink afneemt!
  • NckiieNckiie Gebruiker
    Vanochtend wakker met spierpijn in mijn handen en ik vroeg me toch af waar dat nou vandaan kwam...
    Gister eerst bij de fysio met behulp van elektrostimulatie mijn linker been getraind, hopelijk kan ik over een half jaar dan eindelijk stukjes zonder orthese lopen, maar nog wel met krukken.
    Daarna even naar de winkel geweest in de rolstoel en mijn ma was haar mondkapje vergeten dus ik rolde een stukje zelf, maar de weg liep schuin dus ik moest best kracht zetten om niet meteen bij de kapster in de plantenbakken te belanden haha, dus vandaar de spierpijn.

Het was heerlijk weer om er even op uit te zijn al is het maar 200 meter. Genoten van elke zonnestraal! En komende weken staan er meer uitjes op de planning met de rolstoel lekker de natuur in (de modderpaden slaan we wel over haha).
    Lekker dat je er wel even uit geweest bent @Nckiie dan is spierpijn ook wel even fijn, soort moe maar voldaan.

Ik heb gisteren geroeid. Weer even ouderwets met ons volledig groepje. Ik was wel flink benauwd en flink hooikoorts. Veel gepuft, zelfs onderweg nog. Daarna maar rustig middagje.
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @Daantje ja het was fijne spierpijn haha, heel krom eigenlijk dat ik de pijn fijn vind, maar denk vooral omdat het best een controleerbare pijn is en het is nu alweer helemaal weg, heb het flink gemasseerd:D

Naar van je hooikoorts en benauwdheid, maar wel fijn dat het weer ouderwets gezellig was!
    Wat zijn jullie toch weer allemaal lekker bezig met het sporten

Ik had gisteren weer fysio, daarna de zaal weer in
    Toch wel flinke reactie met mijn been gehad
    Maar ik was ook wat anders behandeld omdat ik de andere therapeut had
    Morgen weer bij mijn eigen therapeut, moet voorlopig weer 3x per week
    Gisteren gewandeld en geocacht in Kinderdijk :D nog even profiteren van de rust zonder buitenlandse toeristen. Was heel leuk en 9 km gelopen

Vanmiddag geroeid maar je voelde dat het weer ging omslaan, mijn longen hadden het niet zo fijn maar wel lekker om even mijn hoofd leeg te maken.
    Woensdagmiddag hebben we geroeid, donderdag heb ik mijn fysio oefeningen gedaan. Toen had ik ook een vrij heftige fysio behandeling waar ik hoofdpijn en misselijk van was. Ik mag bewegen op geleide van de pijn. Vanmorgen gaan roeien en dat ging gelukkig goed. Vanmiddag geslapen op de bank. Morgen rondje fietsen, mijn accu nog maar even opladen met de stevige wind.
    Vanmiddag 20 km gefietst, zon regen en harde wind onderweg. Het was ook koud. Wel lekker een frisse neus gehaald en bijgekletst. En even op een terrasje gezeten
    Goed bezig Daantje, weer lekker buiten geweest!
    Dominique, goed bezig... al is t een zwaar traject!
    Nckie, mijn fysio zegt dat als de spierpijn na 1 dag weer zo goed als weg is je spieren er alleen maar sterker van worden. hopelijk is dat zo bij jou

Gisteren heb ik de hele middag gesjouwd op de marker wadden. wat een bijzonder gebied is dat toch, zo in het markermeer
    Vanmorgen heb ik de planten in de potten op het balkon verpot, grote potten, veel gesjouw.
    Vanmiddag heb ik mijn huis gesopt, van top tot teen ofzo. Dus nu in een heerlijk schoon fris huis weer.... maar wat een klus..... topsport!
    Morgen mijn laatste vakantiedag, dan wil ik weer lekker fietsen
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @emsepems op de tweede dag erna was het op zijn top en daarna nam het af dus volgens mij binnen de richtlijnen die aanvaardbaar zijn:D en was wel weer eens lekker spierpijn ipv de andere pijnen. Klinkt heel gek waarschijnlijk haha maar deze pijn was zeer controleerbaar. Ik heb geleerd dat je max 3 dagen klachten mag hebben anders is het wel echt veel te veel geweest en op dag 3 was het al zo afgenomen en dag 4 nergens meer last van:D
    Hopelijk binnenkort weer! Maar weer en lichaam moeten ook beetje meewerken helaas
    Hier weer fysio gehad en daarna een rondje in de zaal bezig geweest
    Woensdag weer
    Vandaag weer heerlijk buiten gesjouwd met een vriend, we waren aan t genieten van alle vogels bij het zuidlaardermeergebied
    Morgen is mijn vakantie weer voorbij, maar ook werken is fijn!

DSCN3731-2.jpg

DSCN3714-2.jpg
    Ik moest eigenlijk oefeningen doen maar ik voel me niet zo lekker dus ik sla even over
    Nieuwe week, dus nieuwe kansen
    Vanmorgen vroeg eerst fysio gehad, en daarna nog een uurtje in de zaal bezig geweest
    Woensdag en vrijdag weer
Log in of Registreer om te reageren.