Apotheek die medicijnen niet geeft

29-04-2021 om 18:52 uur

Hallo,

Al een paar keer heb ik gemerkt dat mijn puffer (Atimos) eerder leeg raakt dan de op het etiketje genoemde 100 pufjes. Als ik dan de medicijnen bijbestel bij de Apotheek, heb ik al een paar maal te horen gekregen dat dat niet kan, ik krijg ze dan niet: want de verzekering vindt dat niet goed. Volgens hun ben ik dan namelijk te vroeg met bestellen en heb ik nog op voorraad. (Wat dus niet zo is.)

Met als gevolg dus dat ik a) meteen bang ben voor wat er gebeurt als ik zonder kom te zitten en b) ook inderdaad zonder kom te zitten.

Mijn vragen: Mag de apotheek dat wel? En hebben mensen dat ook meegemaakt, dat de puffer soms (vaak eigenlijk) gewoon niet bevat wat er op het etiket staat en dat je dan dus meteen gelabelt wordt als iemand die te veel puft of niet met medicijnen om kan gaan enz.?

Ik moet echt iedere keer weer een heel gevecht voeren met de apotheek, enkel en alleen omdat er GEEN 100 pufjes in die capsule zit. Herkent iemand dat?

Vriendelijke groet, Thierry.

Login of registreer om te reageren
29-04-2021 om 18:59 uur

Zit er een teller op de atimos? Zo ja dan meteen met je puffer als bewijs naar de apotheek gaan en het aan blijven geven. Heb ik toen bij mijn foster ook gedaan, las hier toen dat vaak voorkwam en ik heb dus mazzel gehad zoals je hierna leest. Ik heb gelukkig met mijn foster slechts 2x gehad dat ie eerder leeg was. Verder bestel ik bijna altijd al als ik nog voorraad heb zodat ik inderdaad niet zonder kom te zitten en tot nu toe nooit problemen gehad. Ook niet als de dosering weer eens fout stond en er stond dat ik veel minder gebruikte dan ik daadwerkelijk gebruikte (meer dan dubbele soms). Nou merk ik ook dat de ene apotheek echt de andere niet is en ze heel moeilijk kunnen doen helaas:(
Of ze het mogen geen idee eigenlijk.

Login of registreer om te reageren
29-04-2021 om 19:03 uur

Ja, ik bestelde dus ook altijd als ik nog voorraad had. Maar sinds ik een andere apotheek heb, en de vorige ook wel eens trouwens: doen ze dat niet juist omdat ik nog een voorraad heb. (Volgens hun dan tenminste.)

Op de Atimos zit geen teller helaas. Ik moet dat zelf bijhouden, maar dat hoef ik eigenlijk niet want ik neem vier pufjes per dag en meer nooit. Dan is uitrekenen wanneer ie leeg is al makkelijk. Toch klopt dat gewoon bijna nooit: is altijd eerder leeg.

En bij de apotheek schijnen ze niet te kunnen begrijpen hoe bang iemand kan worden als ie die medicijnen niet heeft of weet dat ie zonder komt te zitten. Frustrerend is dat.

Bedankt voor je antwoord trouwens. :)

Login of registreer om te reageren
29-04-2021 om 19:54 uur

Echt enorm vervelend:( ook balen dat er geen teller op zit anders had je het makkelijk aan kunnen tonen. Ik zou het toch maar blijven melden en ze soort van lastig vallen ofzo, ze moeten dan toch iets doen met die melding lijkt me.

Wellicht kan je arts nog iets voor je betekenen? Geen idee ben maar aan het brainstormen:p en inderdaad zonder medicatie zitten wil je niet. Sterkte en ik hoop dat je apotheek bijdraait! Wellicht is een gesprek aangaan met de apotheker zelf nog een idee? Een vriend van me heeft dit gedaan nadat hij iedere keer generieke middelen kreeg ipv het merk terwijl hij echt het merk moet hebben en dit heeft hem wel geholpen gelukkig.

Login of registreer om te reageren
29-04-2021 om 20:01 uur

Hoi je kunt heel goedkoop een toerenteller voor breien of haken kopen een digitale. Kost helemaal niks. En zo hou je het helemaal bij.

Je hebt zelfs recht op een counter denk ik, dat is een nieuw tel apparaat waar je je Atimos indoet.

Als je medicatie binnenkomt leg je samen met de apotheek vast tot wanneer je genoeg moet hebben. Mijn ervaring is dat ik eerder te veel krijg bij de herhaalservice.

Soms puilen mijn kasten zo uit dat ik dingen op stop zet voor een keer.

Bewaar je de atimos die je niet gebruikt wel in de koelkast? Blonde vraag waarschijnlijk.

Ik ben erg blij met mijn digitale teller van 3€ Uitrekenen en tellen is niet mijn ding.

Sterkte misschien kun je eens een afspraak maken met de apotheker zelf, om dit voor jou zo nare probleem de wereld uit te helpen. En anders kijken naar een andere apotheek

Er is momenteel genoeg stress en narigheid om ons heen, dit vind ik zo naar en onnodig🙈

Hoor graag hoe het opgelost wordt.
Jippie

Login of registreer om te reageren
29-04-2021 om 21:01 uur

Het tellen zelf is niet het probleem. (Ik turf af op mijn mobieltje.) Aantonen dat de 100 pufjes er niet altijd ook echt in zitten is eigenlijk het probleem. Ik heb deze week maar aangeboden om de puffer dan zelf maar te betalen, want ze zeggen soms dat het niet mag van de verzekering, te vroeg medicatie uitgeven. Ja wat moet je anders.

Ik bewaar de Atimos in de koelkast, zeker. Ook heb ik nog twee andere puffers, salbutamol en spiriva respimat: daar heb ik dit probleem nooit mee. (Op de respimat zit een teller, op de Salbutamol niet.)

Het is iedere keer met de Atimos dat er te weinig in lijkt te zitten. Daarom ook de vraag of meer mensen dat hebben.

Bedankt voor jullie reacties.

Login of registreer om te reageren
30-04-2021 om 08:25 uur

Vervelend als dit probleem zich voordoet, bestel zelf ook altijd als ik nog 1 op voorraad heb als je dat altijd doet is dit maar 1x een extra inhaler, daarna zit er altijd zelfde tijd tussen.
Maar herken het probleem van de Atimos niet, gebruik het al jaren en heb net zoals Jippie een digitale teller (eigenlijk voor breien is) erop. Dat werkt prima en moet echt op teller kijken of ik al op 100 zit, s bij mij eerder voorgekomen dat ik al over 100 blijkt te zitten, maar hij t nog steeds niet leeg is
Na hoeveel pufs is hij leeg dan of als hij 25 dgn mee moet gaan hoeveel eerder is hij dan op?
Heb t wel met spiriva respimat gehad, als je dagen uitrekent dat hij eigenlijk mee zou moeten gaan, dat de teller op het apparaat al eerder leeg aangeeft.
Maar met Atimos heb ik geen problemen.
Zelf betalen lijkt me toch niet de oplossing. Misschien dat je (long)arts op recept kan schrijven dat je 2 tot 3x daags 2 pufs nodig hebt, zodat je puffer extra vergoedt krijgt.
Hopelijk is er een oplossing en die teller die Jippie voorstelde is echt een super oplossing.

Sterkte

Login of registreer om te reageren
30-04-2021 om 09:46 uur

Je arts inschakelen,is het beste wat je kunt doen,altijd zorgen voor meer atimos in huis en de arts informeren dat er gewoon minder in zit.
Bij Foster is dit net zo,ik neem ook altijd eerder een nieuwe,nooit geen probleem.
Het belangrijkste is wat er op t recept staat.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
30-04-2021 om 10:50 uur

Lijkt me naar tellen op je telefoon🙈

Toch geen samsung hahaha sorry grapje.🤣🤣🤣

Ik heb echt al jaren atimos, voor de zekerheid nog even gekeken hoeveel pufs er bij mij inzitten dat is 100. Ze bestaan toch niet in lagere dosering, dat ze je per ongeluk ééntje geven met minder erin.

Zelf zou ik nooit betalen, we betalen al genoeg toch, wat @goudvisje zegt een recept met meer pufjes per dag laten voorschrijven door je arts is een goede optie.

De toerenteller doe je om je atimos en is echt handig. Gebruik je ook een voorzetkamer?

Kijk even goed naar het aantal pufs, je kunt ook nog overwegen om contact met de verpleegkundige van je zorgverzekering op te nemen en haar om raad vragen.

Blijf strijdvaardig, en blijf je vragen stellen.

Jippie

Ps ik zou bijna zeggen geef je adres en ik stuur er een paar🙈. Helaas is dat dan weer niet de bedoeling

Login of registreer om te reageren
02-05-2021 om 07:38 uur

Ja algemeen bekend dit probleem de Apotheek heeft momenteel de macht.....mijn huisarts helpt mij niet als ik dit probleem heb daarom bestel ik online zodat ik altijd extra in huis heb.......Zorg is geld verdienen tegenwoordig en het intersserd de politiek en apheek en zorgverzekring niets of je lucht hebt of niet!

Login of registreer om te reageren
02-05-2021 om 19:54 uur
Reactie op jippie46

Hoi je kunt heel goedkoop een toerenteller voor breien of haken kopen een digitale. Kost helemaal niks. En zo hou je het helemaal bij.

Je hebt zelfs recht op een counter denk ik, dat is een nieuw tel apparaat waar je je Atimos indoet.
Ik ben erg blij met mijn digitale teller van 3€ Uitrekenen en tellen is niet mijn ding.

Jippie

Ik heb mijn counter net weg gegooid, het was de 2e al. zodra ik onder op de counter druk gaat de teller alweer werken. dus als ik hem in mijn tas heb en hij drukt tegen ander iets aan dan.... heb ik weer 0 op de teller. ondingen voor mij

ik heb nu te digitale brei toerenteller gekocht :-) eens kijken of dat handig voor me is ;-)

Login of registreer om te reageren