Astma maar geen corona vaccinatie

11-05-2021 om 10:07 uur

Geacht Forum,

Ik ben een 22 jarige studente, en heb mijn hele leven al astma. Ik heb altijd medicijnen genomen omdat ik vroeger zeer regelmatig sportte etc. Echter ben ik hier een aantal jaar geleden mee gestopt, en zo ook met het innemen van mijn medicatie.

Nu heb ik gisteren contact opgenomen met de huisarts m.b.t. De corona vaccinatie, en of ik hiervoor in aanmerking kom deze periode. Hierop was het antwoord dat ik niet in aanmerking kom omdat ik er voor gekozen heb om geen medicatie meer te nemen.

Ik ben nog altijd als de dood dat ik wellicht corona oploop, en zeker als ik straks weer naar school moet met mijn medestudenten. Ik wil het liefst gewoon zo snel mogelijk een vaccinatie.

Mijn vraag is eigenlijk of ik echt niks hier op heb in te brengen? Dat ik mijn medicatie niet meer inneem betekent namelijk niet dat ik minder astma of iets dergelijks heb. Ik heb nog steeds klachten etc. ik heb er echter voor gekozen om het niet meer te nemen vanwege een nogal hectische levensstijl waarbij ik regelmatig amper gebruikte medicatie weg moest gooien omdat ik het regelmatig vergat.

Ik hoop dat er iemand is die mij kan adviseren.

Login of registreer om te reageren
11-05-2021 om 10:50 uur

Dat is lastig ja. Helaas denk ik dat je er niks op in te brengen hebt.
Mensen die ook een griepprik krijgen, worden momenteel met voorrang uitgenodigd en gevaccineerd. Dus als je die niet krijgt, neem ik aan dat je geen voorrang kunt krijgen.
Je kunt je huisarts vragen naar zijn beleid als hij vaccins over heeft. Misschien kun je op die manier toch eerder een vaccin krijgen.
Ook werd gisteren een website gelanceerd: www.prullenbakvaccin.nl. Misschien vind je daar een mogelijkheid voor een eerdere vaccinatie.

Hopelijk ben je snel aan de beurt.
Succes!

Login of registreer om te reageren
11-05-2021 om 13:10 uur

Volgens het vaccinatie schema ben je in juni 2021 aan de beurt. Dus dat is best wel snel. Nog even geduld.😊