Foster en prednison stoot van 5 dagen a 30 mg per dag

14-05-2021 om 09:06 uur

Even een vraag ik heb vandaag dag 4 weer een tablet genomen en ben sinds de eerste dag gestopt met de foster anders teveel prednison zei de dokter. Nou is het hoesten gelukkig steeds meer afgenomen maar de benauwdheid blijft. Zou het kwaad kunnen als ik toch daarbij met de foster ga beginnen of beter wachten tot na morgen dag 5?

Login of registreer om te reageren
14-05-2021 om 10:36 uur

Dat zou ik overleggen met je arts. In foster zit en cortico en luchtwegverwijder dus wellicht is er nog een alternatief:)

Login of registreer om te reageren
14-05-2021 om 12:58 uur

Doorgaans hoeft onderhoudsmedicatie niet gestopt tijdens een stootkuur. De steroïden in de Foster werken lokaal in de longen en zijn van veel lagere dosering dan de tabletten.
Maar als je longarts dit zo zegt, heeft hij daar vast goede reden voor en zou k t ook even navragen, of in ieder geval de
volgende keer bij een stootkuur, want helemaal de normale gang van zaken is het volgens mij niet
Een puf nemen moet volgens mij ook geen kwaad kunnen

Login of registreer om te reageren
14-05-2021 om 17:56 uur

Dank jullie wel voor de reactie ik ga het navragen bij de arts.

Login of registreer om te reageren
15-05-2021 om 06:20 uur

Inderdaad even navragen bij je arts. Ik vind het, net als edelweiss een bijzonder advies, ook omdat je na stoppen weer een poosje nodig hebt om de ontstekingsremmer uit de foster optimaal te laten werken. Ik heb in de 33 jaar dat ik nu astma heb, nog nooit mijn onderhoud hoeven staken als ik extra prednison kreeg.

Login of registreer om te reageren