Corona vaccinatie en astma.

24-05-2021 om 13:57 uur

Hallo lotgenoten,

Volgende maand krijg ik dan mijn eerste vaccin van Pfizer of Moderna.

Nu ben ik best wel nieuwsgierig naar ervaringen van andere mensen hier op het forum die het vaccin hebben gekregen.

Veel last van bijwerkingen of niet of nauwelijks?

Alvast bedankt voor de reacties.

Login of registreer om te reageren
24-05-2021 om 13:58 uur

Ik heb een week geleden eerste Moderna gehad. Ik had alleen enorme spierpijn in mijn arm, verder nergens last van.

Login of registreer om te reageren
24-05-2021 om 15:05 uur

Ik krijg woensdag de eerste en zal daarna wel laten weten. Bij de griepprik had ik nergens last van en bij hep a en b had ik alleen spierpijn dus verwacht nu ook hooguit zoiets eigenlijk

Login of registreer om te reageren
24-05-2021 om 17:29 uur

Ik heb Pfizer gehad en enkel 2 dagen een stijve arm gehad. Ik ken zowel mensen die helemaal geen bijwerkingen hadden als mensen die een paar dagen ziek waren. Maar liever een paar dagen ziek van een vaccin dan het risico lopen ernstig ziek te worden van corona. Ik hoop dat de bijwerkingen bij jou meevallen!

Login of registreer om te reageren
24-05-2021 om 17:45 uur

Ik was helaas een van de uitzonderingen die er wel behoorlijk last van kreeg. Heb Moderna gehad. Na de eerste prik twee dagen beetje koorts, grieperig en zere arm.

Na de twee prik doodziek geworden. 40 graden koorts ondanks paracetamol, rustpols rond 160, bloeddruk die steeds lager werd, stikbenauwd, misselijk. Ik revalideer momenteel en de arts hier wilde me eigenlijk naar het ziekenhuis sturen omdat hij bang was dat ik de nacht niet meer op eigen kracht door zou komen, kapbeademing nodig zou hebben. Met extra vocht en prednison via infuus, en nog wat toeters en bellen is me dat wel gelukt ( ik wilde zelf niet naar het ziekenhuis).

Dat ik er wel last van heb gehad maakt de kans dat anderen er ook zoveel last van gaan krijgen statistisch gezien alleen maar kleiner, dus laat je er vooral niet door afschrikken!
Daarbij, als ik van het vaccin al zo ziek word, ben ik toch erg blij nu volledig gevaccineerd te zijn. Moet er niet aan denken hoe ziek ik geworden zou zijn van het virus zelf.

Login of registreer om te reageren
26-05-2021 om 11:40 uur

Ik heb pzizer gehad de 1e, volgende dag een stijve arm. Dag daarna was het over.

Login of registreer om te reageren
28-05-2021 om 13:18 uur

Ik heb woensdagmiddag Pfizer gehad, moet zeggen dat ik totaal niet fit was/ben. Zit in een exacerbatie. Eind van de avond begon de spierpijn in mijn arm, maar viel me nog mee en beetje hoofdpijn. Wel ben ik sindsdien echt vermoeider, maar of dit alleen van het vaccineren is weet ik niet. Spierpijn is zo goed als over btw 48 uur later:)

Ben ook prednison aan het afbouwen dus heb daar enorme klachten van waardoor ook mijn exacerbatie, dus ik kan niet met alles met zekerheid zeggen wat waar vandaan komt behalve de spierpijn en hoofdpijn. Alhoewel ik me ook gewoon beroerd voel en dat past ook wel goed bij wat ze zeiden waar ik last van kon hebben.

Oh en de hele prik heb ik niet eens gevoeld, dus mochten mensen prikangst hebben het valt echt mee en de mensen zijn heel rustig en je kan het ook aangeven dat je angstig bent. Ik heb zelf een best erge prikangst gehad en ben er deels overheen, arm lekker laten hangen dan voel je zo min mogelijk:)

Login of registreer om te reageren
28-05-2021 om 14:56 uur

De prik was voor mij prima te doen, ik had de volgende dag wel spierpijn en ongeveer een halve dag verhoging/ beetje lamlendig. Had speciaal een rustig dagje erna ingepland.

Login of registreer om te reageren
28-05-2021 om 19:36 uur

fijn dat jullie allemaal een vaccin hebben gehad!

er is al veel geschreven op dit forum over de vaccinatie, als je wilt kun je wel eens rondkijken.

Login of registreer om te reageren
07-06-2021 om 09:34 uur

Heb mijn eerste vaccinatie 24 maart gehad ( AstraZeneca). Hier was ik 1 dag knap beroerd van geworden (39 graden koorts). Over 2 dagen heb ik mijn 2de vaccinatie, hoop dat ik deze keer niet zo beroerd er van wordt. Had voor de zekerheid alvast vrij gevraagd op mijn werk ;)

Login of registreer om te reageren
16-06-2021 om 07:55 uur

Twee dagen terug mijn eerste vaccinatie gehad met Pfizer.
Eigenlijk helemaal geen bijwerkingen gehad behalve dat de arm de eerste avond / nacht wat
pijn deed, coldpack erop en dan trok de pijn wel weg.

Login of registreer om te reageren