Vraag over Cpap te zamen met Inogen One G5.

25-05-2021 om 10:33 uur

Ik heb account onder Sjerly, maar mijn echte naam is Paula. Die naam was echter niet meer beschikbaar. Ik heb vorig jaar juli een VATS lobectomie rb gehad i.v.m. longkanker. Ik gebruik nog steeds zuurstof. 's Nachts gebruik ik al een jaar of vier CPAP, i.v.m. apneu.
Ik vraag me (m.n. i.v.m. vakanties) af of de Inogen One G5 nu wel of niet tezamen met de CPAP gebruikt kan worden? Ik stuit hierbij op tegenstrijdige informatie. De een stelt dat het niet niet mogelijk is omdat de on demand niet werkt bij aansluiting op CPAP. De ander stelt dat het wel mogelijk is door de auto pulse functie van de G5, waarbij om de ong. 3 seconden automatisch een pulse zuurstof wordt afgegeven. Ik heb dit uitgeprobeerd en de auto pulse werkt inderdaad. Maar komt er dan ook (extra) voldoende zuurstof in de longen. Graag een antwoord.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
28-06-2021 om 08:50 uur

Beste Paula,

Als je CPAP gebruikt met zuurstof moet er een continue flow zijn van de zuurstof, maar feit dat er een puls komt lijkt goed te zijn. Met een simpel koppelstuk kan de saturatie gedurende de nachten worden uitgelezen op je CPAP apparaat. Ik zou het derhalve vragen of de leverancier van het CPAP apparaat of de leverancier van de Inogen G5 hier duidelijkheid over kan geven.

Groet, Peter van Tilburg

Login of registreer om te reageren