Bijwerking Astra Zenica....

02-06-2021 om 09:20 uur

Ik heb mijn vaccinatie erop zitten met Astra Zenica. Een in februari en een prik begin mei. Ik heb van de prikken weinig last gehad. Alleen ik heb veel meer last van kortademigheid, dood moe een energie en algehele mailese een ziek gevoel en dit duurt al maanden zo. Nu ben ik longpatiënt gold 4 heb 24 uur zuurstof. Schildklier patiënt en ik heb een autoimuum ziekte. Had ik wel gevaccineerd mogen worden met Astra Zenica?? Kan iemand mij hier antwoord op geven? Dank je.

Login of registreer om te reageren
02-06-2021 om 09:46 uur

Vervend, de klachten die je noemt. Hopelijk verdwijnen ze nog.

Volgens de toen geldende richtlijnen mocht je toen gevaccineerd worden.
Voor de tweede prik is het misschien verstandig om bij twijfel de arts te bellen door wie je geprikt wordt.
En als je bijwerkingen ervaart, van welk medicijn dan ook, altijd doorgeven aan het Lareb.

Succes met (beslissing voor) een tweede prik!

Login of registreer om te reageren
02-06-2021 om 10:03 uur

Zoals Suus01 zegt was het toen volgens de richtlijnen gewoon goed.
Is het niet verstandig om met uw internist (ik denk dat u daar loopt gezien uw auto-immuunziekte) of huisarts/longarts dit te bespreken? Die kent uw aandoeningen en weer waarschijnlijk ook genoeg over het vaccin.
Wellicht komen uw klachten niet door het vaccin en mogelijk ergens anders door.
En zijn de klachten sinds de tweede vaccinatie nog toegenomen of is het direct na de eerste vaccinatie ontstaan of rond die periode? Misschien handig als het nog lukt om een soort tijdlijn te maken, aangezien het al een paar maanden duurt.

Beterschap en hopelijk knapt u snel weer op en krijgt u duidelijkheid

Login of registreer om te reageren
02-06-2021 om 10:09 uur

De klachten zijn toegenomen. Mijn internist kon hier geen goed antwoord opgeven. Mijn tweede prik heb ik ook al gehad.

Login of registreer om te reageren
02-06-2021 om 11:04 uur

O, sorry, ik las slecht. Daarom was ik in de veronderstelling dat je nog een 2e prik nodig had.

Mijn antwoord blijft verder gelijk.
Als je internist geen goed antwoord had, kun je misschien je longarts of huisarts vragen hoe zij erover denken?

Beterschap!

Login of registreer om te reageren
02-06-2021 om 11:07 uur

Heb je al een keer bloed laten prikken om je schildklier waarden weer te laten checken?

Login of registreer om te reageren
02-06-2021 om 11:17 uur
Reactie op Daantje

Heb je al een keer bloed laten prikken om je schildklier waarden weer te laten checken?

Ja vorige week. De schildklier werkte iets te snel. Medicatie is aangepast. Nu 10 mg strumazol.

Login of registreer om te reageren
02-06-2021 om 11:18 uur
Reactie op Suus01

O, sorry, ik las slecht. Daarom was ik in de veronderstelling dat je nog een 2e prik nodig had.

Mijn antwoord blijft verder gelijk.
Als je internist geen goed antwoord had, kun je misschien je longarts of huisarts vragen hoe zij erover denken?

Beterschap!

Dank je

Login of registreer om te reageren
02-06-2021 om 11:22 uur

En is nog weinig bekend over de bijwerkingen op lange termijn...mijn gevoel zegt dat het hier mee te maken heeft, alleen je kunt het niet tecken..ik ben natuurlijk chronische longpatiënt maar dat wil niet zeggen dat ik mij nu al maanden beroerd moet voelen...ik vind het heel lastig.

Login of registreer om te reageren
19-06-2021 om 14:18 uur

Ik weet niet of er melding van gedaan is hier (ben al een tijdje niet meer actief): Er loopt t/m vandaag een petitie om te ondertekenen en aan te bieden om een 2e prik met Pfizer te krijgen nadat de eerste prik AstraZeneca was. Zie daarvoor pfizeralstweedeprik.petities.nl

Login of registreer om te reageren