weer benauwd na prednison stoppen

28-06-2021 om 20:06 uur

ik heb een stootkuur prednison gekregen voor astma, na een halve dag merkte ik dat het slijm wegtrok, mijn luchtpijp open ging, mijn longen minder zwaar voelden en ik veel minder benauwd was. ook het hoesten nam langzaam af. op dag 5 ben ik gestopt met prednison, nu neemt de benauwdheid en pijn bij longen weer toe... is dit een teken dat ik antibiotica moet? iemand anders die dit herkent?

Login of registreer om te reageren
29-06-2021 om 12:09 uur

In ieder geval een teken om weer contact met je arts op te nemen, dan kan die bepalen wat nodig is qua behandeling.
Als er een bacteriƫle infectie speelt dan is antibiotica de oplossing, maar als het een virale infectie is of gewoon de astma dan heeft antibiotica weinig zin. Vaak bij een infectie heb je ook koorts.

Ik zou vandaag nog je arts bellen als ik jou was en dit bespreken en hopelijk knap je snel helemaal op

Login of registreer om te reageren
29-06-2021 om 13:29 uur

Je longarts /huisarts kan deze vraag het best beantwoorden.
Zelf weet ik dat bij mij een stootkuur korter dan een week geen zin heeft omdat dan bij stoppen de klachten keihard terug komen. Meestal schrijft mijn longarts 10 dagen voor.

Login of registreer om te reageren
19-07-2021 om 08:19 uur

Hoi!
Ik heb dus hetzelfde, na de 5 daagse kuur kwam mijn benauwdheid ook weer terug. Ik heb vrijdag een afspraak, dan ga ik ook dit vragen.
X

Login of registreer om te reageren