Jaarlijks algemeen onderzoek

29-06-2021 om 18:14 uur

Mijn echtgenoot en ik wonen sinds 2018 op Zonnig Madeira. Normaal gezien laten wij in België een medische check up doen, maar corona stak daar dus een stokje voor. Daardoor hebben we te lang gewacht om ons alsnog hier ook te laten verzekeren op gezondheidsgebied. Lang verhaal kort, dat is dus intussen tóch gebeurd en eerste werk was alle twee inschrijven voor een jaarlijkse check up. Bloed, urine, ecg en rx thorax. En wat bleek, een schaduw, mogelijk schaduw van de tepel op mijn man’s long. Consult opnieuw bij een arts, die gelijk een ctscan voorschreef, die gisteren plaatsvond, maar de uitslag mogen we pas op 06/07 afhalen. Ik ben als de dood voor dat protocol en wil heel graag weten of het nóg gebeurd d2t een rx thorax zulk vervormd beeld kan geven ? Bij voorbaat dank, Annemie

Login of registreer om te reageren
01-07-2021 om 10:40 uur

Beste Swamie,

We hebben je vraag doorgezonden aan een longarts, maar kunnen je niet zeggen of je voor 6 juli antwoord krijgt. De deskundigen op dit forum beantwoorden onze vragen als vrijwilliger, wanneer hun dat schikt. Soms is dat heel snel, soms heb je meer geduld nodig.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
05-07-2021 om 08:16 uur

Beste Swamie

Het gebeurt heel vaak dat je op een xthorax iets lijkt te zien en daarna blijkt op de CT scan niet te zien. Jullie hebben morgen de uitslag al. Dus veel vooraf geruststellen kan ik niet meer. Hopelijk is de uitslag goed. Veel sterkte. Wel goed trouwens dat ze wel hebben besloten gelijk een CT te verrichten.

Met vriendelijke groet,

Serge van Wolferen, longarts

Login of registreer om te reageren