Zwemmen onder fysio begeleiding

07-07-2021 om 15:45 uur

Hoi Mijn naam is Saskia en ik ben een vrouw van 54 jaar met Copd 4 . Door het thuis zitten tijdens Corona periode ben ik aardig verzwakt Dus dacht ik ik moet nu het weer mag toch het sporten weer oppakken.
Afspraak gemaakt voor maandag 31 mei Een intake
Maar nu komt het Zondag 30 mei wel benauwd en verkouden en keelpijn maar nog niet echt dat ik dacht verschijnselen van corona
Maandag 31 mei wakker geworden met hoofdpijn,duizelig,benauwdheid,
verkouden,keelpijn en iets verhoging dus denk misschien toch coronagerelativeerde klachten Dus maandag netjes sportschool afgebeld en voor dinsdag mijn eerste corona prik ook afgezegd en binnen gebleven weer dagen. Gelukkig zakte de klachten enigszins na medicatie .
Maar nu krijg ik een boete van 81 euro omdat ik te laat heb afgezegd Ik kwaad 😡 Moest zondag al afzeggen maar toen was ik nog niet zo beroerd

Dus ik had eigenlijk maandag gewoon moeten gaan ongeacht of ik wel dan niet corona had met al mijn klachten naar mijn afspraak om geen bekeuring te krijgen Veronderstel had ik het wel een besmet ik heel veel andere mensen
Maar overal naar toegebeld vandaag Maar moet gewoon bekeuring betalen zegt de RIVM medewerkster 😡Wat vinden jullie hier nou van Verdrietig en boos Is toch niet menselijk
Mvg Saskia

Login of registreer om te reageren
07-07-2021 om 18:04 uur

Oei, dat is veel geld ja.

Het is bij zorgverleners vaak gebruikelijk dat je 24 uur van tevoren moet afbellen, omdat het anders geld kost. Dat staat ook op de website, als het goed is. Of je had het moeten navragen. Maar ja, hoe gaat dat, in de praktijk. Altijd denk je eraan, behalve als het mis gaat.
Dan nog: € 81,00 is veel. En je fysio is blijkbaar heel streng.
Ik vrees dat je weinig anders kunt dan betalen en het zo snel mogelijk vergeten.

Login of registreer om te reageren
08-07-2021 om 13:20 uur

Een bizar hoog bedrag btw! Bij ons betaal je volgens mij zelf de kosten voor het consult. Veel bedrijven en zorgverleners zijn soepeler geworden vanwege corona en aangezien dit een intake betreft kennen ze u niet en kunnen ze dus niet inschatten of u echt afzegt vanwege corona-gerelateerde klachten of dat u het was vergeten en bijvoorbeeld een andere afspraak had, wat helaas vaak voorkomt. Mensen maken helaas veel misbruik van soepelere maatregelen en gedragsverandering wordt vaak alleen gerealiseerd als mensen het in hun portemonnee voelen.

Nou snap ik dat u juist goed heeft afgezegd met de juiste bedoelingen en ik snap uw reactie ook heel goed. Laat het even bezinken, als uw woede is gedaald kunt u misschien een mail opstellen waarin u nogmaals uitlegt waarom u heeft afgezegd, maar ook dat u hun kant begrijpt en dat zij u maar op uw woord moeten geloven en u nieuw bent en ze u dus niet kennen.

Echter vind ik het wel heel streng als u maandag meteen afbelt dat u ten eerste zo’n hoog bedrag moet betalen, daar zit een flinke boete nog bovenop dan. Daarnaast bent u verplicht om bij klachten af te zeggen, want u bent niet eens welkom in de praktijk of waar dan ook met klachten. Ik zou ook boos zijn en me onterecht beschuldigd voelen dat je maar zomaar afzegt.

Wellicht als de eerste woede is gezakt u nog in gesprek kunt gaan of via de mail en tot een compromis kunt sluiten oid en in het ergste geval wel dit hoge bedrag betalen.
En u bent goed bezig geweest om uw afspraak af te melden ivm klachten, onthoud dat!

Login of registreer om te reageren