even voorstellen

13-07-2021 om 13:20 uur

Ik ben Ingrid. Heb COPD gold 4 en gebruik minimaal 16 uur zuurstof per dag. Via Westfalen heb ik een concentrator thuis. Buitenshuis loop ik zonder extra zuurstof, want dat wil ik nog niet. Wel neem ik als ik een dagje ergens heenga een zuurstoftankje mee. Die vul ik zelf bij.
Ik zou het fijn vinden contact te krijgen met andere COPD patienten, ook om te kijken wat anderen doen met vakantie, als dit na coronatijd weer kan natuurlijk. Maar ik vraag me af of er misschien vakantiehuizen zijn voor COPD patienten..
Weet iemand dat? Hoe lossen anderen het op als ze ergens overnachten? Zijn er wellicht hotels waar ze bekend zijn met patiënten die een zuurstofvoorziening hebben.
Is er misschien ergens een groep die bijelkaar komt? Ik heb behoefte aan contact met mensen die hetzelfde hebben als ik.
met vriendelijke groeten!

Login of registreer om te reageren
13-07-2021 om 16:05 uur

Hallo Ingrid,
Op de site van Westfalen staat een formulier dat je kunt invullen, dan zorgen zij voor dezelfde apparatuur als je thuis hebt, op je vakantie-adres. Ik ben zo al naar Ameland en Texel geweest. Gaat super. Je hoeft geen speciaal hotel te zoeken, hoteliers vinden het heel gewoon zo'n apparaat.
Groet Ria

Login of registreer om te reageren
07-08-2021 om 13:33 uur

Dankjewel Ria. Ik heb nog een enorme drempelvrees om met concentrator op vakantie te gaan. Prettig om te horen dat de hoteliers het geen probleem vinden. Ik ga het proberen, de eilanden heb ik altijd heel leuk gevonden, maar ga nu eerst maar eens dichterbij, Bloemendaal of Zandvoort.
Wat een service dat Westphalen de apparatuur bezorgd op het vakantieadres, want ik heb geen auto.
Prettige vakantie, als je zelf nog gaat!!!! groeten, ingrid

Login of registreer om te reageren
07-08-2021 om 14:38 uur

Hoi Ingrid, ik ga gewoon naar elk hotel, neem mijn eigen concentrator zelfs mee in de auto, dan hoef ik niks te regelen, dit mag van Westfalen, wel altijd doorgeven dat je zuurstof meeneemt, dit ivm brandveiligheid, moeten ze weten! Hotels zijn allen erg behulpzaam hierin, zelf gebruik ik bij dagjes uit de inogen, kun je opladen in de auto.
Kun je niet de concentrator mee nemen omdat je die zelf moet tillen dan op tijd aanvragen dan zorgt Westfalen dat er O2 komt.
Lees net geen auto dan op tijd bestellen bij westfalen.
Gewoon lekker op vakantie gaan, geniet van elk mooie dag of moment op de dag!
Drempelvrees hoort erbij maar probeer je erover heen te zetten, ook buiten proberen gewoon O2 te gebruiken, wat ik als humor gebruik is :ze kijken nu naar m'n neusbril, val ik op dus al heb ik m'n haar slecht zitten of ben ik geen top model, ik val toch mooi op tussen de beauty's 😂sterkte 😘

Login of registreer om te reageren
07-08-2021 om 15:27 uur

Ja goudvisje of ik vraag heel beleefd of ik soms iets aan mijn neus heb hangen. Gewoon lachen

Login of registreer om te reageren
16-08-2021 om 06:34 uur

Net wat goudvisje zegt, overal naar toe gaan en doen waar je zin in hebt. Ze kijken toch wel naar je niks om geven , ik kom ook met mijn zuurstof overal zelfs weer naar concerten. Dat ding onder je stoel het lawaai er van niks om geven want anders kom je nergens meer en een kas plantje van je zelf moet je niet maken. :))

Login of registreer om te reageren
28-01-2022 om 13:36 uur

Lieve mensen,
Heb al een tijd niet meer ingelogd op dit forum. Maar..... ben inmiddels wel met vakantie geweest. Een huisje gehuurd in Noord Holland. Westpahlen kwam inderdaad de concentrator keurig afleveren op het vakantieadres. Perfect geregeld. Ook had ik een scootmobiel gehuurd en het is een prettige week geweest.
Ik heb wat bezoek gehad dus dat was gezellig. Het lijkt me leuk om met een groep een groter huis te huren voor bijv. een maandje op een van de eilanden. Zijn er mensen die daar ook wat voor voelen? Of is er een organisatie die dat soort vakanties regelt? Graag jullie tips.
Ook een dagje eropuit lijkt me leuk, maar ik heb geen auto. Welke mensen hebben wel een auto en willen dit gezamenlijk doen? Kosten worden natuurlijk, vanzelfsprekend gedeeld. Ook een paar dagen een natuurvrienden huis (nivon) huren met een groepje lotgenoten lijkt me een leuk plan. Graag reacties.
met vriendelijke groeten,
ingrid

Login of registreer om te reageren