montelukast bij sinusitis/voorhoofdsholte-onsteking door allergie?

30-07-2021 om 10:48 uur

Hoi allemaal,

Ikheb een sterke ggraspollenallergie en daarnaast matig astma. Als ik te lang buitenkom, dan kan ik een voorhoofdholteonstkeing krijgen. Ik ben dan ook benauwd, maar ddat kan ik met extra medicijnen opvangen. Mijn allergie wordt maximaal onderdukt met antihistaminica en immunotherapie.

Als ik eenmaal sinusitis heb dan kom ik er pas vanaf aan het einde van pollenseizoen ondanks stomen. Nu heb ik alleen de optie voor prednison, maar dat heeft bij mij hopeloos veel bijwerkingen. Zijn er mensen die montelukast gebruiken tegen voorhoofdholsteonsteking?

Login of registreer om te reageren
30-07-2021 om 12:17 uur

Hooikoorts zo heftig is vervelend.
Honingzalf in je neus kan nog wat helpen om pollen tegenhouden.
Over montelukast weet ik niks. Hopelijk iemand anders.

Login of registreer om te reageren
30-07-2021 om 13:11 uur

Ben je al bij de kno arts geweest?

Ik heb monelukast gehad voor mijn allergisch astma, en reageerde er qua longen en kno gebied goed op. Helaas gaf me dat nare bijwerkingen.

Login of registreer om te reageren
01-08-2021 om 20:59 uur

Ja ik. Zonder montelukast heb ik gedurende de voorjaar/zomermaanden een snotneus, vaak niesbuien. Ik had voorheen ook regelmatig een half dichte neus, maar nu niet meer.

Login of registreer om te reageren
04-09-2021 om 13:39 uur

Ik had montekulast, maar werd er duf van en mijn gevoelens werden gedempt. Toevallig achter gekomen nadat ik een generiek medicijn kreeg met andere hulpstoffen waar ik ziek van werd en dus met de montekulast stopte. Na 2 weken weer mezelf en helder in mijn hoofd. Goed de astma ging het minder daardoor, maar de bijwerking van de montekulast was niet mals voor mij. Zelfs manlief en vrienden gaven na 1 resp 2 weken aan dat ik weer mezelf was. Dus let wel op als je dit gaat gebruiken wat het met je psyche doet.

Login of registreer om te reageren