Slaaponderzoek

31-07-2021 om 13:54 uur

Hallo allen,

Ik ben nu, meer dan een jaar op en af ziek van mijn ACOS.

Longarts heeft de medicijnen een dikke maand terug verdubbeld en via de kno arts heb ik Dymista neusspray gekregen die redelijk tot goed helpt.

De longarts krijgt de astma maar niet onder controle en vanwege de extreme vermoeidheid die ik nu bijna 1,5 jaar heb, kom soms vermoeider uit bed, dan dat ik erin ging, heeft de longarts voorgesteld een slaaponderzoek te doen vanwege vermeende apneu, echter heb ik nog mijn partner daar enig idee van of dat mogelijk kan hebben.

18 augustus as moet ik naar het ziekenhuis en wordt ik aangesloten op een draagbare computer, waarna ik thuis gewoon kan slapen.

Daar het onderzoek 24 uur duurt moet ik mij de volgende middag weer melden.

Wie van jullie heeft daar reeds ervaring mee en mocht er apneu uitkomen, helpt extra zuurstof 's nachts dan?

Alvast dank voor jullie tijd en reactie.

Groeten,

Boemer

Login of registreer om te reageren
31-07-2021 om 14:14 uur

Zulke onderzoeken zijn prima te doen. Wel handig om, als je naar huis gaat met de fiets of het openbaar vervoer, een capuchon op te kunnen zetten die ver genoeg over je voorhoofd kan. Je krijgt nogal wat plakkertjes op. Zonder capuchon krijg je anders heel veel starende mensen onderweg.
Ook belangrijk om goed na te vragen of je je gebruikelijke slaappatroon moet aanhouden (eventuele dutjes overdag) of juist niet.

Van mensen die een apparaat hebben hoor ik dat ze er veel baat bij hebben En dat een nacht zonder direct effect heeft op het functioneren overdag.

Succes!

Login of registreer om te reageren
31-07-2021 om 15:00 uur

Meestal krijg je geen zuurstof bij apneu maar een beugel of cpap.

Login of registreer om te reageren
31-07-2021 om 17:11 uur

Hallo Suus en Daantje,

Bedankt voor jullie reactie.

We wachten de 18e en de 19e rustig af en hoop dat ze mij kunnen helpen, want elke dag erg moe zijn is zo langzamerhand ook geen pretje. Ben gelukkig eigen baas, maar het wordt erg zwaar op deze mannier.

Ik laat het via het longforum weten hoe het is afgelopen.

Nogmaals dank💪👊

Login of registreer om te reageren
31-07-2021 om 17:31 uur

Ik heb dus wel slaap apneu
Onderzoek ook gehad, was geen probleem
Sindsdien een cpap met masker
De vermoeid heeft nog wel lang aangehouden, minimaal een jaar nog
Maar ik slaap nu goed met mijn masker en zou niet meer zonder willen slapen

Login of registreer om te reageren
31-07-2021 om 19:32 uur

Ook ik heb het onderzoek gehad, en vond dit prima te doen. wel raar om t ziekenhuis uit te lopen met allemaal snoeren aan je, maar verder geen last en vervelend.
(bij mij kwam er niets afwijkends uit)
succes

Login of registreer om te reageren
01-08-2021 om 02:49 uur

Ik heb het onderzoek ook gehad vanwege de extreme vermoeidheid maar gelukkig geen apneu. Het voelde heel stom om met alle snoeren en neusbrilletje het zkh uit te lopen. Maar viel allemaal reuze mee, ik had en sjaal om me hoofd heen gebonden hahaha
En wat Daantje zegt bij apneu krijg je vaak een cpap die je ademhaling soort van blijft stimuleren wat ik begreep en ze hebben ook iets van een nachtbeugel oid geloof ik, zoiets heb ik hier wel eens gelezen.

Ondanks dat ik me malloot voelde met alle plakkers op vond ik het wel meevallen:)

Login of registreer om te reageren
02-08-2021 om 20:19 uur

Hallo allen,

Jullie ook bedankt voor jullie ervaringen.

Ik zal het beleven, als ik maar van die vermoeidheid af kom.

Groeten,

Boemer

Login of registreer om te reageren
04-08-2021 om 13:18 uur

Ik heb in oktober bij ciro een slaaponderzoek gehad, moest en nacht daar blijven en er werd milde slaapapneu ontdekt, 8 maanden een mra beugel uitgeprobeerd. Gisteren nog een afspraak gehad omdat ik vreselijke pijn aan kaak en tanden krijg van die beugel. Ik ga nu een traject in van 6 maanden om 10 kg af te vallen en kijken of de apneu dan verminderd is en anders gaan ze me op slaaprestrictie zetten. Ik slaap nl al 10 jaar geen nacht door.

Login of registreer om te reageren
08-08-2021 om 16:59 uur

Hallo GF75,

Ook jij bedankt voor je bijdrage en wens je sterkte.

Groeten,

Boemer👊💪

Login of registreer om te reageren