Heic ?

08-08-2021 om 08:42 uur

Hoi, wie is hier slimmer dan mij?
In de brief van de allergoloog stond de afkorting Heic (met een getal hier achter).
Wie weet wat dit is?

Ik ken veel medische termen, maar deze is mij onbekend

Login of registreer om te reageren
08-08-2021 om 09:23 uur

Heic=Histamine Equivalente Index Co-efficient, het getal geeft aan of er een allergie is en ik denk hoe hoger hoe meer?
Dit vond ik op Google...geen eigen wijsheid hoor:)
Ik kende de term ook niet maar mag graag goochelen op Google....
Fijne zondag đŸ˜˜

Login of registreer om te reageren
08-08-2021 om 09:40 uur

Goudvisje, dit zou best kunnen.... maar t wordt niet in t bloed bemeten, of in ieder geval kon ik dit niet vinden in mijn dossier.
wat zouden de normaal waarden zijn?

Login of registreer om te reageren
08-08-2021 om 09:55 uur

Dat heb ik niet kunnen vinden, ik tik dan in op google:heic index allergie , kom wel op een erasmus site maar het wordt mij niet erg duidelijk.
Bij intikken heic normaalwaarde kwam ik niet iets nuttigs tegen, had er ook nog nooit van gehoord
Heic wordt verkregen dmv huidtest , op een site ntvg dit ging over allergie pinda en cashewnoten, kwam ik op door op google:heic index allergie te typen dan openen en kun je in het verhaal op blauw gedrukte woord:tabel klikken....
Lang verhaal ....maar hoop dat je er wat aan hebt

Login of registreer om te reageren
08-08-2021 om 09:58 uur
Reactie op goudvisje

Dat heb ik niet kunnen vinden, ik tik dan in op google:heic index allergie , kom wel op een erasmus site maar het wordt mij niet erg duidelijk.
Bij intikken heic normaalwaarde kwam ik niet iets nuttigs tegen, had er ook nog nooit van gehoord

Ha! dat heb ik ook, kom er ook niet uit.

Login of registreer om te reageren
08-08-2021 om 10:42 uur

oow, volgens mij ben ik eruit. Het is bij een huidtest. Het getal lijkt de conclusie te zijn.
Snap nu waarom er een uitroepteken achter het getal staat bij deze huidtestuitslag, ik raak in een anafylactische shock.

Login of registreer om te reageren
08-08-2021 om 10:57 uur

De huidtest wordt afgelezen na 20 min. Als standaard geldt een histamineoplossing, die altijd een positieve uitslag geeft. Een gemiddelde diameter van 3 mm of meer wordt beschouwd als positieve uitslag. De roodheid en de kwaddel worden met een stift omcirkeld en overgenomen op een stukje doorschijnende tape door dat eroverheen te plakken. De tape met de cirkelomtrek wordt op een papier geplakt, dat wordt gescand. Daarna rekent een computer de cirkeloppervlakte uit en deelt die door de standaardhistamine-uitslag. Dat levert een ‘Histamine-equivalente intracutane’(HEIC)-index op (zie de tabel).
Bron: nvtg

HEIC index (positief vanaf 0,7)
Bron: FEDERAL PUBLIC SERVICE, HEALTH, FOOD CHAIN SECURITY AND ENVIRONMENT CLINICAL BIOLOGY COMMISSION

Login of registreer om te reageren
08-08-2021 om 11:20 uur

Alstu en ik dacht ik vul hem aan mochten anderen erop zoeken dan hebben ze meteen de info:)

Login of registreer om te reageren