c4-c7 hernia probleem ademhaling nervus phrenicus probleem?

12-08-2021 om 12:19 uur

laminectomie c4 tot bovenrand c7 er zitten ook hernias c4tot c7 met zenuw wortel beinvloeding rechts Daar is tijdens operatie niet naar gekeken door de chirurg misschien door corona? operatie was in mei 2020 De chirurg wist niets van de hernias terwijl het toch duidelijk was aangegeven door de radioloog in zijn verslag. Nu is het zo als ik met mijn rechter arm maar iets doe is het net of mijn ademhaling gedeeltelijk stopt en heb ik het spaans benauwd, zo extreem dat ik 6litr zuurstof pmin nodig heb om die aanval op te vangen [heb ik gelukkig nog voor clusterhoofdpijn], tijdens die aanval heel hoge hartslag , bang dat ik mijn ontlasting niet op kan houden, 5 min later alles over ,vinden ze in het ziekenhuis ook niets meer ,alles over,maar was ik thuis mijn haar bvb en ik gebruik mijn rechter arm/hand kan ik gelijk weer aan de zuurstof, elke inspanning rechts is een drama,ik kan gewoon niets meer. heeft iemand hier een verklaring voor ,zelf denk ik dat de nervus phrenicus knel komt te zitten,bij c4 of c5 graag een reactie/advies van iemand. groeten bert

Login of registreer om te reageren
16-08-2021 om 07:36 uur

Beste Bert Steenis,
Longarts van Tilburg heeft al eerder een algemene reactie gegeven op je vraag. Hij heeft aangegeven dat het in theorie een probleem kan geven met de aansturing van het middenrif. In de praktijk komt dat niet vaak voor. Wij adviseren je om dit met je eigen behandelend arts te bespreken. Sterkte gewenst.
Met vriendelijke groet,
Advieslijn

Login of registreer om te reageren