Even voorstellen

15-08-2021 om 20:05 uur

Hoi allemaal,
Als kind had ik last van astma en helaas is dat nu teruggekomen.
Ik ben ongeveer 1.5 maand aan het tobben. Antibiotica gekregen, twee kuren prednison, salbutamol en foster.
Helaas doet het nog niet zijn ding.
Het voelt alsof mijn luchtwegen voor een deel dichtgesnoerd zijn.
Half Oktober moet ik pas vd 1e keer maar de longarts. Dan is er plaats.
Thoraxfoto is gemaakt en zag er goed uit. Toch maak ik me zorgen.
Ik heb vorig jaar iets aan mijn ribben gehad en er was op de foto niets te zien. Ik heb erge schouderpijn met een tintelend arm en hand aan diezelfde kant. Ook ben ik vreselijk vermoeid en heb ik opvliegers terwijl in mijn bloed niets van een evt overgang te zien is.
Ik weet dat ik mezelf niet zo bang moet maken maar ik ken mezelf niet terug zo.
Hopelijk kan ik op het forum wat steun vinden en ik ben in ieder geval blij dat ik mijn verhaal hier kwijt kan!

Gr Anneke

Login of registreer om te reageren
16-08-2021 om 06:19 uur

Welkom op dit forum.

Vervelend, dat je astma weer opspeelt. En dat je medicatie nog niet zijn ding doet.
Het gevoel van opvliegers kunnen een bijwerking zijn van salbutamol. Vermoeidheid komt bij Foster voor. Er zijn veel verschillende puffers, dus je kunt altijd met je huisarts overleggen of een andere puffer een optie is.

Maar vermoeidheid, als je zo tobt met antibiotica en prednisolon, lijkt mij ook logisch. Als je zo ziek bent (geweest), mag je voor herstel best twee maanden uittrekken.

Beterschap, en hopelijk vliegt de tijd naar de longarts snel om.

Login of registreer om te reageren
16-08-2021 om 18:16 uur

Dank je wel voor je reactie. Deze week moet ik weer terug naar de huisarts, dan zal ik dat meteen overleggen!

Login of registreer om te reageren