Hartkloppingen na inspanning

18-08-2021 om 13:30 uur

Twee weken geleden is bij mij een bilaterale longembolie en een acuut longinfarct gediagnosticeerd. Het was alsof het over iemand anders ging, want ik had geen pijn, was niet kortademig en ook hartslag en zuurstof waren goed. De pijn in mijn, overigens soepele, niet rode of gezwollen kuit, deed me besluiten een bezoekje aan de huisarts te brengen, zodat ik 100% zeker zou weten dat er geen sprake was vsn trombose oid. De schrik was dus bijzonder groot toen ik uiteindelijk in het ziekenhuis te horen kreeg wat er daadwerkelijk aan de hand was.
Ik heb nu Xarelto (2x 15 mg per dag) en mag, omdat ik geen klachten heb, in principe alles weer doen. Hiken of raften werd me afgeraden😉.

Mijn vraag: na iets meer inspanning dan normaal, voel ik mijn hart "roffelen". Alsof ze in de versnelling gaat.
Volgens de huisarts kan dit geen kwaad. Maar is dat ook zo?

Alvast bedankt voor uw antwoord.
Mvg, Maria

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
19-08-2021 om 11:54 uur

dag maria
de longcapaciteit om zuurstof op te nemen is nu wel verminderd. snellere hartslag hoort daarbij, soort compensatie. het lichaam moet zelf de embolieen oplossen dus herstel naar normaal zal even duren (weken)

Login of registreer om te reageren