Lichaam uitgeput

26-10-2021 om 06:03 uur

Hallo,
Ik ben nog erg nieuw hier en heb een vraag, hopelijk kunnen jullie mij hier een beetje bij helpen.
Ik heb al jaren lang allergisch astma wat steeds erger wordt. Nu merken we dat mijn lichaam steeds meer moeite heeft met de aanvallen en alle prikkels en ben ik momenteel waarschijnlijk helemaal uitgeput, mijn lichaam wil niet meer, spieren voelen vaak slap, ben ontzettend moe dan, spieren doen ook zeer op die momenten. Kan dan heel erg trillen van binnen in mijn lijf. Lig momenteel ook weer opgenomen in het zkh.
Ben gisteren begonnen met de xolair injecties in de hoop dat dat aanslaat en mijn lijf minder hoeft te vechten.
Vorig jaar al keer in merem gezeten en toen ging het erna goed, tot ik weer heftige aanvallen kreeg en in het ziekenhuis belandde in de zomer.
Heeft iemand hier ervaring mee en hoe is die er weer boven op gekomen?
Zou super fijn zijn als iemand reageert, voel me er erg alleen in namelijk in deze klachten.
Groetjes Erika

Login of registreer om te reageren
26-10-2021 om 07:08 uur

Ai, dat klinkt niet goed, wat je zegt. Uitgeput zijn is heel naar.
Bij mij is uitputting vastgesteld (geen test of zo, maar door meer zorgverleners gezegd op basis van observaties en voorgeschiedenis).
Mij helpt een uitermate uitgebalanceerde beweegagenda. Met twee tot drie keer per week longfysio (of sportschool zelf trainen en af en toe de fysio vragen om mijn schema bij te stellen). Daarnaast veel bewegen. En op de juiste momenten de juiste hoeveelheid rust. Daarmee ga ik goed vooruit. Maar zodra ik een (luchtweg)infectie of iets anders heb, zak ik net zo makkelijk meer of minder terug, en begin ik als het ware weer opnieuw. Dus vooral heelveel veel geduld. En discipline in activiteiten, rust en alle andere beïnvloedbaar factoren (leefstijl, medicatie, voeding, enzovoort).
Vooruitgaan is in mijn geval binnen wat kan. De fysio kent alle referentiewaarden. Ik schommel tussen 20-30 jaar ouder dan mijn leeftijd. Acceptatie is daarmee een groot goed. En ook heel hard werken.

Beterschap en sterkte!

Login of registreer om te reageren
26-10-2021 om 07:16 uur

Ook ik herken het en doe het zoals Suus beschrijft.
Ben nu na 2 maanden kwakkelen flink ziek geweest. het ziek is voorbij, maar ooow zo moe.
En weer bij nul moeten beginnen voelt het erg zwaar, maar weet dat met bewegen-rust het langzaam aan beter gaat. Geduld dus.

Wat naar dat je weer in het ziekenhuis ligt, sterkte en ik hoop dat je snel weer naar huis mag.

Login of registreer om te reageren
27-10-2021 om 06:02 uur

Dankjulliewel voor de reacties. Zo fijn dat mensen het herkennen er dat door middel van fysio en rust etc je er toch weer bovenop komt, dat geeft me veel hoop.
Ja die discipline heb ik heel erg geleerd en nu ook weer erg veel aan, dus dat komt ook wel goed!😉

Login of registreer om te reageren