Corona nieuws

10-11-2021 om 09:45 uur

Ik heb een reactie geplaatst bij covid corona nieuws, weliswaar een ouder topic al maar toch in deze tijd weer behoorlijk actueel, valt onder acute longziekten zag ik, maar deze komt niet naar boven bij de topics...waar ligt dit aan? Vreemd...

Login of registreer om te reageren
11-11-2021 om 06:50 uur

Ik heb het topic gevonden en er ook nog in gereageerd, maar hij komt inderdaad nog steeds niet naar boven.

Login of registreer om te reageren
11-11-2021 om 08:09 uur

Heel raar hij blijft op december 2020 staan qua laatste reactie terwijl die van jullie er wel staan🤷🏻‍♀️ Een raadseltje

Login of registreer om te reageren
11-11-2021 om 09:51 uur

Ja , precies, heel vreemd! Normaal bij een nieuw bericht wordt het topic weer omhoog gehaald....lijkt mij juist nu weer erg actueel, misschien kunnen de beheerders/moderators hier iets aan veranderen....

Login of registreer om te reageren
11-11-2021 om 16:03 uur

@goudvisje

Ik vind het ook zo jammer dat er op dit forum erg weinig aandacht is voor mensen met ernstige longproblemen en afweerstoornissen en het zo lang in quarantaine zitten.

Over het gemis, de angst en de keuzes die je moet maken.
Ook over waar je terecht kunt voor ondersteuning of vragen.

Ik heb vandaag mijn derde vaccinatie gekregen, vanwege mijn afweerstoornis, gisteren mijn immunoglobuline, een lange dag in het enge ziekenhuis. Geen fijne combi, misschien ook niet het juiste moment, maar ik kon nu terecht en dacht binnen is binnen.

Mijn man werkt nog steeds thuis maar Bridget en tennist weer, 1 zoon wil zich niet vaccineren, mag alleen met mondkapje in huis komen. Mijn dochter en haar vriend gaan gevaccineerd een maand reizen in Thailand 🙈. Liefhebben is loslaten😜.

Ook ik kan het Corona onderwerp niet meer vinden!
Alsof het niet meer bestaat.
16.345 besmettingen vandaag, waar moet dat heen, morgen oppassen op onze kleinzoon die ook naar het dagverblijf gaat. De CF longarts zegt:” u moet ook blijven genieten”! Ja denk ik dan, dat wil ik ook graag, maar het risico is toch groot. En ik wil hem graag zien opgroeien.

Een topic hoe gaan jullie om met de wereld om jullie heen? Of een lijst met telefoonnummers waar je voor hulp terecht kunt!

Liefs van mij

Login of registreer om te reageren
11-11-2021 om 16:54 uur

Ook ik vind dat we vanuit dit forum, maar zeker ook vanuit het longfonds weinig horen, weinig steun advies etc krijgen.
Een paar maanden geleden ging Nederland weer 'open' en ik voelde me echt erg aan de zijlijn staan, ik wil niet: de winkel in, de bus/trein in, bij grote groepen staan, laat staan naar feestjes binnen.
Erg makkelijk is het niet, mentaal... en we weten dat het virus ons niet meer zal verlaten..... hoe gaan we hier mee om, zonder dat we lang aan de zijlijn staan of een depressie krijgen.....

Jammer dat hier weinig aandacht voor is op de forum, en geen aandacht voor is bij het longfonds. (of heb ik het allemaal gemist...?)

Login of registreer om te reageren
11-11-2021 om 23:30 uur

@jippie46 en @emsepems , helemaal mee eens, mag veel meer aandacht voor komen.
Vind het ook zo raar dat dit topic niet naar boven meer komt terwijl er nieuwe berichten staan, dit kan natuurlijk aan de site liggen, daar heb ik geen kijk op...
Maar sowieso lees ik zo weinig hier erover, ook geen topics van t longfonds, niks...

Er is gewoon een heel grote groep die nog heel erg voorzichtig moet zijn, dit terwijl de rest los gaat..des te enger voor een ander .
Ook het feit dat de vaccins behoorlijk teruglopen, zeker die van Astrazenica en Jansen baart mij zorgen.

Logisch dat je kinderen er op uit gaan, doen die van mij ook en kleinzoon ook, kinderdagverblijf,een broeinest van virussen sowieso al...
Toch zien wij hem ook en laat ik mij ook niet afpakken, hoe moeilijk en eng dan ook,de jaren gaan anders voorbij, al blijf ik voorzichtig dat wel, maar bij kleintjes is het erg lastig .

Mijn man werkt nu nog 60% thuis, dat is nu wat mag dus zolang we geen staatsloterij winnen moeten we we iets...
Ik zelf kan wel genieten van wandelen (merendeel rollend) en naar het bos, we zijn ook wel eens wezen winkelen al, maar dit was toen de besmettingen erg laag waren.
Dan door de week terwijl de scholen open waren, bij een meubel boulevard, mondkapjes op en erg rustig.
Verder kom ik ook nergens waar het druk is of de horeca, uit eten wel gedaan merendeels op terras, en 1 x binnen ook met lage besmettingen en nog met de 1,5 mtr .
Dit vond ik zelf eigenlijk veiliger dan nu.,die qr code ben ik niet tegen maar het zegt niet zoveel,voor 100 euro kun je een qr code kopen las ik...lekker dan!

Ik hoop dat het topic weer boven komt en zag dat @Nckiie ook al een nieuwe had geopend voor alles wat er speelt in de wereld nu..

Sterkte iedereen, houd moed en blijf safe!
Liefs voor allemaal 😘

Login of registreer om te reageren
Moderator
15-11-2021 om 19:11 uur
Reactie op goudvisje

Ik heb een reactie geplaatst bij covid corona nieuws, weliswaar een ouder topic al maar toch in deze tijd weer behoorlijk actueel, valt onder acute longziekten zag ik, maar deze komt niet naar boven bij de topics...waar ligt dit aan? Vreemd...

Was een instelling in het topic heb ik aangepast en nu zie je hem wel terug!

Login of registreer om te reageren